IPF فرصتی برای ارائه دستاوردهای صنعت پتروشیمی ایران است

IPF فرصتی برای ارائه دستاوردهای صنعت پتروشیمی ایران است
برگزاری دوازدهمین همایش IPF با توجه به شرایط کنونی صنعت پتروشیمی ایران و همگام با برنامه ریزی های انجام شده می تواند روند توسعه این صنعت را شتاب بخشد.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر اهمیت برگزاری همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران اظهار کرد: این همایش فرصت مناسبی  است که همه نقش آفرینان و فعالان پتروشیمی کشور با بزرگان صنعت جهان مذاکره نموده و مزیت های سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران را بهتر بشناسانند.

حمیدرضا رستمی افزود: برگزاری منظم همایش صنعت پتروشیمی ایران و استقبال شرکت های بین المللی نشان دهنده اهمیت این صنعت است و امیدواریم که دوازدهمین همایش IPF بیش از پیش دستاوردهای صنعت ارزش آفرین پتروشیمی را ارائه کند .

وی ادامه داد: اکنون ایران از نظر اقتصادی در مسیر توسعه روزافزون قرار گرفته و شرکت ملی صنایع پتروشیمی مصمم است با رعایت قوانین بین المللی ضمن صیانت از محیط زیست نقش مهمی در رشد اقتصادی کشور ایفا کند.

رستمی گفت: موقعیت ژئوپلتیک ایران بعنوان پل ارتباط قاره ای و همسایگی با پانزده کشور ، دسترسی به آبهای آزاد، نیروی کار ماهر و متخصص ، برخورداری از زیرساخت های  مناسب و  توانمندی های مهندسی و ساخت و اجرا ، بازار بزرگ و رو به رشد داخلی و حمایتهای قانونی از فعالیتهای سرمایه گذاری و مهمتر از همه امنیت و ثبات بی نظیر سیاسی و اجتماعی از مزیت های عمده ایران اسلامی است.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: در شرایط پساتحریم مطمئناً ایران یکی از مناسب ترین کشورهای جهان جهت  جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی به ویژه در صنعت پتروشیمی است.

وی افزود: با وجود توسعه صنعت پتروشیمی در برخی از مناطق جهان براساس خوراک های حاصل از منابع غیرمتعارف، ایران بدلیل برخورداری از مزیت هایی که ذکر شد و دسترسی به منابع متنوع خوراک هیدروکربوری از نادر کشورهایی است که بالاترین پتانسیل رقابتی در زمینه توسعه صنعت پتروشیمی را یکجا در اختیار دارد .

رستمی ادامه داد: در این راه شرکت ملی صنایع پتروشیمی تامین خوراکهای مورد نیاز این صنعت از جمله گاز طبیعی ،اتان، نفتا و گاز مایع و غیره با قیمتی رقابتی را بعنوان یکی از  سیاستهای راهبردی خود می داند. 

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: مناطق ویژه اقتصادی در سواحل خلیج فارس و دریای عمان و مناطق مرزی کشور  با برخورداری از معافیت های مالیاتی و اعمال تخفیف های ویژه در قیمت خوراک و تسهیل صادرات محصولات پتروشیمی به بازارهای مصرف در کشورهای مختلف، از جمله مزیت های سرمایه گذاری در کشور می باشد.

وی تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی توجه وبژه به صنایع پایین دستی و تکمیل زنجیره ارزش تولیدات دارد و به همین سبب از هر گونه پیشنهاد سرمایه گذاری که منجر به انتقال تکنولوژی در طول زنجیره  و تنوع محصول و دسترسی به بازارهای بین المللی باشد استقبال می نماید.

رستمی با بیان این که چشم انداز آینده صنعت پتروشیمی ایران با توجه به وجود مزیت های موجود درکشور روشن است و بدون تردید این صنعت ظرفیت ارتقای جایگاه خود را در بازارهای جهانی دارد گفت: حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی و  برخورداری از مزیت های کشور ظرفیت تولید انواع محصولات پترو شیمیایی را در یایان برنامه ششم توسعه به 130 میلیون تن خواهد رساند.

۱۵ آذر ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰
تعداد بازدید : ۵۶۲