افزایش تولید محصولات پتروشیمی تایوان از سال 2016

افزایش تولید محصولات پتروشیمی تایوان از سال 2016
شرکتهای پتروشیمی تایوان پیش بینی می کنند در سال آینده میلادی افزایش تولید را تجربه کنند.

به گزارش نیپنا به نقل از تایوان فوکوس، تایپه، موسسه تحقیقات دولتی تایوان از توسعه تولیدات صنعت پتروشیمی از 3.1 درصد به 4.2 درصد در سال آینده خبر داد و این در صورتی امکان دارد که قیمت خوراک و انرژی تثبیت شود.

با توجه به گزارش منتشر شده توسط مرکز اقتصادی و دانش صنعتی (IEK)  موسسه تحقیقات فناوری صنعتی در صورت تثبیت قیمت مواد اولیه در سال آینده تایوان می تواند شاهد رشد صنعت پتروشیمی و صنایع پایین دست آن در سال 2016 باشد 

بر اساس این گزارش سود دهی شرکتهای پتروشیمی تایوان در صورتی امکان پذیر است که تولید کنندگان از نفتا به عنوان مواد خام استفاده کنند.

موسسه تحقیقاتی IEK   گفت: تقاضا برای محصولات پتروشیمی تولید شده تایوانی در چین و دیگر بازارهای در حال ظهور مانند هند و ویتنام موجب تثبیت و توسعه بازار تولیدات صنعت پتروشیمی تایوان تا مرز 4.2 درصد خواهد بود.

با وجود کاهش 53.6 درصدی قیمت انرژی در طول 5 ماه بازار صنایع مرتبط دیگر نوسانات زیادی را شاهد بوده اند و کاهش قیمت انرژی بر کاهش قیمت خوراک نفتا برای صنایع پتروشیمی هم تاثیر گذاشت.

قیمت متوسط ​​نفتا در اوت 2014 به ازار هر تن در حدود 902.5 دلار مریکا بود  اما در ژانویه 2015 به میزان 455 دلار امریکا به ازای هر تن کاهش یافت

بر اساس این گزارش تفاوت قیمت بین اتیلن و نفتا در ژانویه 2015 در حدود 414 دلار امریکا در هر تن بود که این تفاوت قیمتی در ماه ژوئن به 850 دلار امریکا افزایش یافت.

موسسه تحقیقاتی تایوان گفت: در نیمه اول سال 2015، اگر چه درآمد کل از چهار شعبه گروه پلاستیک فورموسا به میزان سالانه 20.2 درصد یعنی حدود 770.74 میلیارد دلار کاهش یافته ولی کل سود خالص این مجموعه ها با 36.1 درصد سود در حدود  74.42 میلیارد دلار بوده است. 

چهار شعبه عمده تولید کننده پلاستیک فورموسا شامل شرکت پلاستیک فورموسا (FPC) ، شرکت پلاستیک نان یا، شرکت شیمیایی و فیبر فورموسا و شرکت پتروشیمی فورموسا است.

۱۶ آذر ۱۳۹۴ ۱۰:۵۹
تعداد بازدید : ۵۷۶