شرایط سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران روی میز همایش IPF

شرایط سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران روی میز همایش IPF
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اعلام آمادگی 1300 کارشناس داخلی و خارجی برای حضور در دوازدهمین همایش IPF، گفت: افزون بر شرکتهای معتبر آسیائی، بسیاری از شرکت ها از کشورهایی چون ایتالیا، آلمان، سوئد، آفریقای جنوبی و همچنین بسیاری از شرکت های لایسنسور در IPF حضور پیدا می کنند.

علی محمد بساق زاده در گفتگو با خبرنگار نیپنا با ابراز امیدواری نسبت به رسیدن به جمع بندی برای حال و آینده صنعت پتروشیمی با توجه به شرایط مناسب کنونی، اظهار کرد: تبادل اطلاعات خاورمیانه و جهان، بررسی شرایط سرمایه گذاری با توجه به طرح هایی که تعریف شده و بررسی شرایط بازار جهانی با توجه به اهمیت پتروشیمی ایران در این بازار از اهداف همایش IPF هستند.

وی با تاکید بر این که 25 درصد تولید محصولات پتروشیمی خاورمیانه در ایران صورت می گیرد و کشورمان دومین تولید کننده در این منطقه است، تصریح کرد: باید نقش ایران را در بازار جهان و آسیا بسنجیم. IPF می تواند به تبلور دانش و فناوری های جدید ایران و دیگر کشورها  کمک کند.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مورد سهم همایش IPF در جذب سرمایه خارجی نیز تاکید کرد: قبل از تحریم بیشتر طرح های پتروشیمی از طریق جذب فاینانس پیش رفت؛ با توجه به این که توسعه پتروشیمی سرمایه بر است، با آمدن شرکت ها می توانیم تامین نقدینگی مورد نیاز را داشته باشیم.

بساق زاده با تاکید براین که یکی ازشرکت های آلمانی آمادگی دارد 8 میلیارد یورو برای ایجاد یک زنجیره پتروشیمی سرمایه گذاری کند، اظهار کرد: ظرفیت تولید پتروشیمی می تواند با پروژه های تعریف شده از 60 میلیون تن به 120 میلیون تن با جذب سرمایه و انجام ممیزی برسد.

وی با اشاره به مذاکرات با سرمایه گذاران در همایش IPF تصریح کرد: تلاش می شود که علاوه بر نقدینگی، تکنولوژی هم منتقل شود. بر اساس تجربه 10 سال گذشته، در همایش مذکور به خوبی می توان درمورد قوانین بانک مرکزی، بیمه وشرایط جوینت شدن بحث شود و شرکت ها بتوانند به راحتی سرمایه گذاری کنند. 

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر این که یک چهارم دستاورد همایش IPF مربوط به حوزه مالی است، گفت: با توجه به مزیت دسترسی به خوراک، امکانات زمین و وجود متخصصان (ایران یکی از بیشترین دارندگان متخصصین و جوانان تحصیل کرده است)، سرمایه گذاران خارجی به راحتی می توانند در ایران سرمایه گذاری کنند.

بساق زاده درمورد علاقه سرمایه گذاران خارجی به سرمایه گذاری گفت: شرکت های خارجی بیشتر علاقه مند به سرمایه گذاری در حاشیه خلیج فارس هستند چرا که خوراک، زمین و امکان انجام صادرات به راحتی وجود دارد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با درمورد حضور خود در همایش IPF نیز بر برگزاری پنل تاکید کرد و گفت: در دوازدهمین همایش IPFدرمورد مسائلی چون وضعیت تولید تاکنون، شرایط بازار با توجه به پساتحریم، تنوع سازی بازار از طریق صادرات به اروپا و وضعیت بازار با توجه به توسعه شرکت ها در خلیج فارس، هند و چین بحث می کنیم.

بساق زاده درمورد نقش همایش IPF در جذب سرمایه گذار و در پی آن افزایش ایمنی و محیط زیست، اظهار کرد: با حضور شرکت ها در ایران و جوینت شدن با شرکت های داخلی، استاندارد فنی از لحاظ ایمنی و محیط زیست ارتقاء پیدا می کند. برای مثال آریاساسول راندمان مناسبی از لحاظ محیط زیست دارد؛ همایش پیش رو میتواند کمک شایانی در تبادل اطلاعات محیط زیستی و شرایط ایمنی مجتمع ها کند.

همچنین مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی نقش IPF را در تبادل دانش و در پی آن تولید محصولات با گرید مهندسی و فناوری روز، مفید خواند.

۱۶ آذر ۱۳۹۴ ۱۱:۰۲
تعداد بازدید : ۵۶۱