علاقمندی ایتالیاییها برای سرمایه‌گذاری در پارس شمالی

علاقمندی ایتالیاییها برای سرمایه‌گذاری در پارس شمالی
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از علاقمندی شرکتهای ایتالیایی برای سرمایه گذاری در زیرساختهای این منطقه با تمرکز بر پارس شمالی در دوران پساتحریم خبر داد.

به گزارش شانا، مهدی یوسفی در دیدار با هیئتی  از مدیران شرکتهای ایتالیایی، با بیان برخی فرصتهای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، گفت: براساس آخرین برآوردها ایران بزرگترین ذخایر گاز جهان را در اختیار دارد و ذخایر گاز میدان مشترک پارس جنوبی ٦,٨ درصد از کل ذخایر شناخته شده گازجهان تخمین زده می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تاکید بر ظرفیتهای سرمایه‌گذاری در این منطقه، تصریح کرد: نزدیکی به خلیج فارس به عنوان آبراه بین‌المللی و تاثیر آن در تسهیل ورود و صدور کالا‏، مجتمع بزرگ بندری پارس،‏ اراضی مناسب و در دسترس بودن خوراک اصلی مجتمعهای پتروشیمی از مهمترین مزیتهای سرمایه‌گذاری در این منطقه است که هیچ نقطه‌ای در جهان از چنین ظرفیت عظیمی که در مجاورت یکدیگر باشند، برخوردار نیست.

یوسفی افزود: توافق هسته‌ای دورنمای روشنی از حضور شرکتهای معتبر جهانی برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس فراهم کرده است و خوشبختانه دیپلماسی انرژی کشور به عنوان بازوی توانمند سیاست خارجی هم‌اکنون نقشی تاثیرگذار در این زمینه ایفا می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس حضور شرکتهای معتبر خارجی را زمینه‌ساز تسریع در توسعه زیرساختهای پارس شمالی دانست و تاکید کرد: در جلسه با مدیران و مسئولان شرکتهای ایتالیایی فرصتی فراهم شد تا ضمن معرفی ظرفیتهای این منطقه بر همکاری ایران و ایتالیا پس از لغو تحریمها در منطقه ویژه پارس تاکید شود که آنها نیز علاقمندی و آمادگی خود را برای احداث بندر در پارس شمالی اعلام کردند و قرار است موضوعات مطرح شده در این جلسه  در یک کمیسیون مشترک بررسی و تصمیم گیری شود.

۱۷ آذر ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶
تعداد بازدید : ۴۷۹