رشد ۶ درصدی تجارت ایران و اروپا در ۹ ماهه ۲۰۱۵

رشد ۶ درصدی تجارت ایران و اروپا در ۹ ماهه ۲۰۱۵
مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ۹ ماه نخست سال جاری میلادی با رشد ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به ۵.۵۹۷ میلیارد یورو رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، پایگاه خبری کمیسیون اروپا (یورواستات) کل مبادلات تجاری ایران و 28 عضو اتحادیه اروپا را در 9 ماه نخست سال جاری میلادی 5.597 میلیارد یورو اعلام کرد.

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در 9 ماه نخست امسال با رشد 6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه شده است. ارزش تجارت دو طرف در 9 ماه نخست سال 2014 بالغ بر 5.296 میلیارد یورو اعلام شده بود.

رشد 6 درصدی مبادلات ایران و اروپا در 9 ماه نخست سال جاری میلادی در حالی است که در 12 ماهه سال 2014 نیز مبادلات دو طرف 20 درصد رشد را تجربه کرد بود. مبادلات ایران و کشورهای اروپایی در سال 2013 با افت 47درصدی مواجه شده بود.

بر اساس این گزارش رشد واردات اتحادیه اروپا از ایران در 9 ماه نخست سال جاری میلادی 7 برابر رشد صادرات به ایران در این مدت بوده است.

اتحادیه اروپا در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر امسال 897 میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 21 درصدی داشته است. واردات اتحادیه اروپا از ایران در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر 2014 بالغ بر 736 میلیون یورو اعلام شده بود.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در 9 ماه نخست امسال نیز رشد 3 درصدی داشته و به 4.7 میلیارد یورو رسیده است. کشورهای اروپایی در مدت مشابه سال قبل 4.56 میلیارد یورو کالا به ایران صادر کرده بودند.

۱۷ آذر ۱۳۹۴ ۱۰:۲۸
تعداد بازدید : ۵۰۳