اندونزی خواستار خرید نفت و گاز از ایران شد

اندونزی خواستار خرید نفت و گاز از ایران شد
وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی همزمان با ورود این کشور به اوپک از تلاش برای افزایش همکاری با اعضای این سازمان و خرید نفت و گاز از ایران خبر داد.

به گزارش روزنامه انگلیسی زبان جاکارتا گلوب، سودیرمان سعید  امروز (سه شنبه، ١٧ آذرماه) گفت: اندونزی با ورود دوباره به سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، نقش مهمی در فرآیند سیاستگذاری بازار نفت ایفا کرده است و اطلاعات مهمی از صنعت نفت به دست می آورد.

وی با بیان این که عضویت دوباره در اوپک و ورود به جامعه نفتی، حرکتی سازنده و به نفع اندونزی است، گقت: ما تصمیم داریم از ایران وارد کنیم.

وزیر انرژی اندونزی گفت: روند واردات مستقیم نفت از عربستان به خوبی پیش می رود و دیروز (دوشنبه، ١٦ آذرماه) گفتگوهایی با نیجریه نیز انجام شد.

سودیرمان تصریح کرد: دولت اندونزی پس از بازگشت دوباره به این سازمان به دنبال خرید مستقیم نفت و گاز از کشورهای عضو اوپک است و همکاری با چهار کشور عراق، ایران، عربستان و نیجریه در حال بررسی است.

وی امیدوار است که اندونزی از سال آینده بتواند واردات مستقیم نفت و گاز از این کشورها را آغاز کند.

سعید گفت: ما پیش از این مذاکرات خرید مستقیم نفت خام از عراق و ایران را آغاز و روند گفتگوها در حال پیشرفت است، مذاکراتی درباره واردات گاز مایع (ال پی جی) از ایران نیز انجام شده است.

وی افزود: آغاز واردات از ایران به دلیل مشکلات بانکی ناشی از تحریمها ممکن است با کمی تاخیر روبرو شود.

وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی مهر ماه امسال نیز پس از بازگشت از سفر خود به تهران از توافق با ایران برای سرمایه گذاری در ساخت پالایشگاه، عرضه نفت خام، تامین گاز مایع اندونزی و ساخت نیروگاههای برق - آبی خبر داده بود.

ایران و اندونزی پس از سفر اردیبهشت ماه دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به جاکارتا و رایزنی با جوکو ویدودو همتای اندونزیایی به منظور توسعه همکاریها در دوره جدید، در نخستین گام پس از گذشت حدود یک ماه از این مذاکرات نشست کمیسیون مشترک دو کشور را پس از چند سال وقفه در تهران برگزار کردند.


۱۸ آذر ۱۳۹۴ ۰۹:۲۴
تعداد بازدید : ۵۴۵