قیمت نفت به ۴۱ دلار رسید

قیمت نفت به ۴۱ دلار رسید
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۱ سنت افزایش به ۴۱ دلار و ۴ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که چین گزارش داده که به رغم افت رشد اقتصادی، واردات کالا به این کشور بالا بوده است، قیمت نفت امروز از نزدیکی پایین ترین رقم های 7 سال اخیر فاصله گرفت، اما همچنان به دلیل فزونی عرضه ضعیف باقی ماند.
بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت در جلسه گذشته بیش از 6 درصد کاهش یافت و به پایین ترین رقم ها در سال 2015 رسید و به ارقامی که آخرین بار در جریان بحران مالی 2009-2008 دیده شده بود نزدیک شد. اگر قیمت نفت از پایین ترین رقم های 7 سال اخیر عبور کند، هدف کاهشی بعدی، رقم هایی خواهد بود که از اوایل دهه 2000 میلادی تاکنون در بازار دیده نشده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 31 سنت افزایش به 41 دلار و 4 سنت رسید. قیمت نفت خام امریکا نیز 17 سنت افزایش داشت و به 37 دلار و 82 سنت رسید.
سانجیو شاه، تحلیلگر موسسه گلوبال اینوستمنتس گفت: «تصمیم اعضای اوپک برای حفظ تولید نفت در رقم های بالا... نشان داد که این سازمان عملا استراتژی دیرینه خود مبنی بر محدود کردن تولید و عمل کردن به عنوان یک کارتل را کنار گذاشته و این موجب وارد امدن فشار کاهشی بیشتر بر قیمت نفت در کوتاه مدت می شود.»
موسسه انرژی اسپکتس نیز در یادداشتی نوشت: «کشورهای عضو اوپک فعلا به تولید بالا تا جایی که می توانند ادامه خواهند داد.»
در بخش تقاضا، در حالی که پکن قصد دارد حجم ذخایر استراتژیک نفتی خود را بالا ببرد، اشتهای این کشور برای نفت ارزان به تقویت قیمت ها کمک کرد.
بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «شکی نیست که قیمت ضعیف کالاها موجب به راه افتادن برخی خریدهای فرصت طلبانه شده است. این تا حدی موجب تقویت قیمت در بازار کالاهای مختلف خواهد شد.»
اما این بانک اضافه کرده که با توجه به رشد ضعیف اقتصادی چین، «ما هنوز انتظار نداریم که شاهد شروع خرید بالای مصرف کنندگان چینی باشیم، زیرا چشم انداز اقتصادی همچنان ضعیف است.»

۱۸ آذر ۱۳۹۴ ۰۹:۳۲
تعداد بازدید : ۵۴۰