امیدواری به رونق دوباره تولید نفت شیل در آمریکا

امیدواری به رونق دوباره تولید نفت شیل در آمریکا
وزیر انرژی آمریکا اعلام کرد که صنعت تولید نفت شیل در این کشور به روزهای پر رونق خود باز خواهد گشت.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان بی سی، با وجود تعطیلی روزافزون دکلهای حفاری، کاهش سرمایه گذاری و لغو شدن پروژه های حفاری در صنعت نفت شیل آمریکا، وزیر انرژی این کشور نسبت به رونقگیری دوباره این صنعت ابراز امیدوار کرد.

ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا، گفت: تولید نفت در آمریکا افت زیادی نداشته و با وجود افت مقطعی کنونی، همچنان چهار میلیون بشکه بیشتر از چند سال پیش است.

مونیز افزود: اداره اطلاعات انرژی پیش بینی می کند که میانگین تولید نفت آمریکا در سال جاری میلادی همچنان بالای ٩ میلیون بشکه در روز باشد؛ پیش بینی می شود که در پایان، افت تولید کنونی به تدریج التیام خواهد یافت.

وزیر انرژی آمریکا با اشاره به استمرار رشد تولید گاز این کشور با وجود افت قیمتها، تأکید کرد که ایالات متحده محدودیتی در زمینه ذخایر ندارد. وی وعده داد که در سال آینده میلادی، نخستین محموله ال ان جی آمریکا صادر می شود.

انقلاب تولید نفت خام شیل بسیاری را امیدوار کرده بود که آمریکا بتواند در زمینه تولید انرژی به خودکفایی برسد و مونیز اعلام کرد که این کشور همچنان برای رسیدن به این هدف تلاش می کند.

وی گفت: یادآوری می کنم که ما اکنون هفت میلیون بشکه نفت وارد می کنیم، اما سطح واردات خالص ما به ٤,٥ میلیون بشکه در روز رسیده زیرا صادرات فرآورده های نفتی ما رشدی چشم افسا داشته است.

مونیز افزود: از یک سو، ما توازن صادرات و واردات خود را بهبود بخشیده و واردات خود را کاهش داده ایم و از سوی دیگر، هرگز مسئله کاهش وابستگی به نفت را فراموش نکرده ایم.


۱۸ آذر ۱۳۹۴ ۱۱:۴۹
تعداد بازدید : ۵۳۷