در صورت حمایت از صارات؛ چرخ اقتصادی بدون تکیه بر نفت شتاب می‌گیرد

در صورت حمایت از صارات؛ چرخ اقتصادی بدون تکیه بر نفت شتاب می‌گیرد
یک کارشناس اقتصادی گفت: اگر چرخ اقتصاد کشور با تحولی اساسی روبرو می‌شود که در این میان همت دولت نقش اساسی را ایفا می‌کند.

 

محمدحسین فاتحی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه این روزها کشور با مشکلاتی همچون کاهش قدرت خرید مردم و رکود تولید و صنعت همراه شده است گفت: به طور حتم حل این رکود نیازمند نسخه‌ای است که بتواند تحولی اساسی در روند اقتصاد حاکم در کشور به وجود آورد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که در قالب لایحه برای متولیان بخش اقتصادی کشور ارائه شده است، ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند نقش بسزایی در تحول اقتصاد کشور ایفا کند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی همه جنبه‌های اقتصاد را یک جا در نظر گرفته است، تصریح کرد: اگر بتوانیم کشور را از وابستگی بیش از حد به اقتصاد نفت محور نجات دهیم حتما به صورت اتوماتیک‌وار چرخ بخش‌های دیگر اقتصادی به حرکت درمی‌آید.

وی در پایان گفت: لزوم توجه به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موجب می‌شود تا حتی بحث تحریم‌ها نیز تحت شعاع قرار گیرد و این مسئله می‌تواند به عاملی اساسی برای اقتصادی که خواهان آن هستیم تبدیل شود.

 

۱۸ آذر ۱۳۹۴ ۱۱:۵۳
تعداد بازدید : ۴۷۰