رقابت ایران، چینی ها را در بازار اوره محدود می کند؟

در هفته گذشته تغییر چشمیگری در قیمت های اوره صورت نگرفته است. میزان معاملات پایین است و بسیاری از خریداران قصد دارند تا ماه ژانویه برای خرید محصولات جدید منتظر بمانند.

به گزارش «پتروتحلیل»، در بخش اوره گرانول، قیمت ها در بازار مصر به میزان متوسطی بالاتر رفته و به رقم های میانه بازۀ ۲۶۰ تا ۲۷۰ دلار در هر تن (FOB) رسیده است. با این وجود، با مواجه با این مورد، و همانطور که پیش بینی می شد، هیچ بازار بزرگی در سطح جهان آماده برای فروش با قیمت ۲۴۵ دلار در هر تن (FOB) بعلاوۀ سودی که عرضه کنندگان خاورمیانه در هند بدست آورده اند، نیست.

قیمت ها در برزیل به زیر ۲۴۰ دلار در هر تن (FOB) خواهد رسید حتی با وجود هزینه حمل ۱۰ دلار در هر تن برای محموله های بزرگ. اگرچه قیمت ها در بازار ایالات متحده در هفته گذشته کاهش نیافته، اما پیش بینی می شود قیمت های محصولات وارداتی از خاورمیانه به پایین تر از ۲۴۰ دلار در هر تن (FOB) کاهش یابند.

در آسیا، بازار تایلند غیر فعال است. اروپا می تواند بازار فروشی برای محصولات خاورمیانه باشد، مخصوصا اگر قیمت های محصولات مصری/الجزایری پایین تر در اواسط بازۀ ۲۶۰ تا ۲۷۰ باقی بماند. با این وجود، قیمت های بالاتر برای محموله های کوچکتر پیشنهاد می شوند؛ از اینرو خریداران بزرگ توقع دریافت تخفیف دارند. محتمل است که قیمت ۲۴۰ دلار در هر تن (FOB) برای محصولات خاورمیانه بالاترین قیمت ممکن باشد.

اوره گرانول چین در حال حاضر بسیار گرانتر از آن است که به اروپا و ایالات متحده صادر شود. پیش بینی می شود قیمت های محصولات صادراتی به ایالات متحده به پایین تر از ۲۳۰ دلار در هر تن (FOB) کاهش یابند حتی برای محصولات شرکت Fudao.

-۲۱۰۰۷۳-۱ copy 

قیمت های اوره پریل دریای سیاه در حدود رقم ۲۴۰ دلار در هر تن (FOB) قرار دارند؛ کمی بالاتر از قیمت هایی که هفته گذشته ثبت شد. عرضه کنندگان روسیه قیمت های خود را در بازار کشورهای حوزه دریای بالتیک پایین تر آورده و حتی محموله های کوچک این کشور پایین تر از ۲۴۰ دلار در هر تن (FOB) فروخته شده اند. در شرق، پیش بینی می شود وضعیت اوره پریل چین در ماه ژانویه نگران کننده باشد. حتی اگر خرید جدید اما کوچکتری از طرف هند صورت بگیرد، رقابت از طرف ایران/خاورمیانه مجددا می تواند چشمگیر باشد و موجب محدود شدن فروش چین شود و محصولات این کشور که کیفیت کمتری دارند را از بازار خارج کنند.

همانطور که در پیش بینی ۸ دسامبر پایگاه تحلیل Profercy اشاره شد، پیش بینی می شود وضعیت تقاضا در اروپا و ایالات متحده برای اوره گرانول در سه ماهۀ اول سال ۲۰۱۶ به میزان جزیی بهبود یابد. با این وجود، محتمل است میزان و مدت زمان هرگونه افزایش قیمتی محدود باشد. پیش بینی می شود وضعیت واحدهای پولی از جمله یوآن چین که اخیر ارزش آن کاهش یافته، در سال ۲۰۱۶بطور کلی مثبت نخواهد بود.

-۲۱۰۰۷۳-۷

۲۲ آذر ۱۳۹۴ ۱۱:۴۶
تعداد بازدید : ۵۱۰