سهم استان‌های نفت‌خیز از درآمد نفت ۰.۶۶ درصد می‌شود

سهم استان‌های نفت‌خیز از درآمد نفت ۰.۶۶ درصد می‌شود
بنا بر پیشنهاد لایحه برنامه ششم توسعه، سهم استان‌های نفت‌خیز از درآمد نفت ۰.۶۶ درصد می‌شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در لایحه پیشنهادی برنامه ششم توسعه آمده است: به منظور تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی موضوع رقابت‌پذیر کردن استان‌ها، عدالت بین منطقه‌ای و سرزمینی و تقویت خوداتکایی استان‌ها، افزایش انگیزه وصول درآمدهای استانی و کاهش عدم تعادل‌های منطقه‌ای، به دولت اجازه داده می‌شود:
1. درآمدها و هزینه‌هایی که ماهیت استانی دارند را تعیین و طی دو سال اول برنامه ششم در چارچوب نظام درآمد – هزینه استانی به صورت سرجمع درآمدها، اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای هر استان (برمبنای وجوه دریافتی و یا واریزی به خزانه) در بودجه سنواتی اعمال نماید. مازاد بر درآمدهای وصولی تا سقف مصوب هر استان براساس دستورالعمل ابلاغی سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی کشور برای تامین اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی های سرمایه‌ای، در مقاطع سه ماهه بین استان‌ها توزیع می‌گردد.
2. دولت دو درصد از درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی را به ترتیب یک سوم به استان‌های نفت‌خیز و گازخیز و دوسوم به شهرستان‌ها و مناطق کمتر توسعه یافته جهت اجرای برنامه‌های عمرانی در قالب بودجه‌های سنواتی اختصاص دهد.
۲۳ آذر ۱۳۹۴ ۰۸:۵۵
تعداد بازدید : ۴۳۱