پساتحریم قواعد بازی را عوض می کند

پساتحریم قواعد بازی را عوض می کند
مدیرعامل بانک صنعت و معدن ایران با اعلام آمادگی برای برداشته شدن محدودیت های بانکی و رفع زودهنگام تحریم سوئیفت، گفت: پساتحریم فرصتی است که قواعد بازی را تغییر می دهد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، علی اشرف افخمی در دومین روز از همایش IPF اظهار کرد: ایران با توجه به وجود نیروی کار تحصیل کرده و جوان، امنیت، دسترسی به منابع نفت و گاز، بهره‌مندی از یک اقتصاد پویا و رو به‌ رشد، در اختیار داشتن زیرساخت‌های لازم و پیگیری برنامه مدون برای مدرن شدن، سرزمینی پر از فرصت های سرمایه گذاری است.

وی با تاکید بر این که اخیراً رتبه ایران از B به B+ ارتقاء یافته، گفت: امیدوارم که در آینده نزدیک، این رتبه به BB افزایش یابد
مدیرعامل بانک صنعت و معدن ایران با تاکید بر این که نخستین گام مورد نیاز برای پیشرفت، پیوستن به شبکه جهانی سوئیفت و امکان برخورداری از نقل و انتقالات بانکی امن و ارزان است، تصریح کرد: یافتن یک شریک مطمئن و معتبر لازمه آغاز یک شراکت است بنابراین آماده ایم تا برای خارجی هایی که به دنبال شریک و فرصت‌های مناسب در ایران هستند، خدمات مشاوره‌ای ارائه کنیم.

مؤسسات مالی و اعتباری، بانک نیستند

افخمی با تاکید بر این که هم اکنون در ایران 9 بانک دولتی، 20 بانک خصوصی و 4 مؤسسه مالی و اعتباری فعالیت می‌کنند، گفت:

لازم است سرمایه‌گذاران اطلاع داشته باشند که مؤسسات مالی و اعتباری، اعتبار لازم برای فعالیت‌های بانکی را ندارند و بانک محسوب نمی‌شوند.

وی با اشاره به سهم 70 درصدی بانک‌های دولتی از کل بازار سرمایه ، اظهار کرد: سهم بانک های خصوصی 30 درصد است و دولت برنامه‌های میان مدت و بلند مدتی برای افزایش نقش بخش خصوصی در دست دارد. از سوی دیگر تعداد و سقف شرکت‌های حاضر در بورس تهران تقریبا با بورس ترکیه برابر، اما این سقف در مقایسه با بورس مالزی یک چهارم است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن ایران با تاکید بر فرصت های سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف از حمل و نقل عمومی تا نفت و گاز و پتروشیمی، دو منطقه آزاد عسلویه و چابهار را دو نقطه کلیدی در زمینه فرصت سرمایه‌گذاری خواند و گفت: منطقه آزاد جاسک فرصت دیگری است که در کنار تمامی زمینه‌هایی که در آن وجود دارد و نخستین ترمینال نفتی خارج از خلیج فارس ایران خواهد بود.

افخمی با اشاره به پیش بینی رشد اقتصادی 3 تا 8 درصدی در سال آینده، اظهار کردایران درصدد است که تولید نفت خود را از 2.5 میلیون بشکه به 4.5 میلیون و صادرات را تا 2.2 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

۲۳ آذر ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰
تعداد بازدید : ۵۵۷