رکورد کاهش بهای نفت خام در هفت سال اخیر

رکورد کاهش بهای نفت خام در هفت سال اخیر
شبکه خبری یورونیوز گزارش داد: با هشدار آژانس بین المللی انرژی مبنی براینکه مازاد عرضه نفت در سال 2016 بدتر خواهد شد، بهای نفت در معاملات روز جمعه گذشته به کمترین سطح در هفت سال اخیر رسید.
به گزارش این شبکه خبری، آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود از شروع کاهش رشد تقاضای نفت خام خبر داد.
بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای نخستین بار از دسامبر سال ٢٠٠٨ میلادی(1387) تاکنون، به کمتر از 39 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت(شاخص آمریکا) (WTI) درمعاملات آتی پایین ترین سطح خود را از فوریه سال 2009 میلادی تجربه کرد.
آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، احتمال می رود مصرف نفت خام در سه ماهه سوم سال جاری میلادی بالا رفته باشد و پیش بینی کرد رشد تقاضا درسال 2016 به میزان یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز باشد به طوری که تاثیر کاهش شدید بهای نفت کمرنگ خواهد شد
«فاتح بیرل» (Fatih Biroll) مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی گفت 'میزان تقاضای نفت در سال آینده رو به کاهش خواهد بود و در صورت رفع تحریم ها علیه ایران، شاهد ورود این کشور به بازار جهانی خواهیم بود. من دلایل بسیار کمی برای افزایش بهای نفت می بینم. فکر می کنم سال 2016 سالی خواهد بود که در آن بهای نفت کمتر می شود.' 
برخی از بنگاه های تجاری بین المللی نظیر «گلدمن ساکز» (Goldman Sachs) بر این باورند که با تکمیل احتمالی ظرفیت ذخیره سازی نفت، قیمت نفت در بازارهای جهانی می تواند به میزان 20 دلار به ازای هر بشکه برسد. نگرانی ها در مورد محدود شدن ذخیره سازی نفت رو به افزایش است.
کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در یکصد و شصت و هشتمین نشست خود که در سیزدهم آذرماه جاری در وین پایتخت اتریش برگزار شد، تصمیم گرفتند سقف رسمی تولید نفت این سازمان را در سطح 30 میلیون بشکه در روز حفظ کنند.
۲۳ آذر ۱۳۹۴ ۱۱:۴۲
تعداد بازدید : ۴۷۷