علاقمندی اندونزی به گسترش روابط در حوزه انرژی با ایران

علاقمندی اندونزی به گسترش روابط در حوزه انرژی با ایران
رئیس گروه همکاریهای دوجانبه مجلس نمایندگان اندونزی در دیدار با رئیس مجلس ایران گفت که کشورش به تجربه ایران درزمینهٔ ساخت پالایشگاه، سکوهای گازی و سد احتیاج دارد، ازاین‌رو امیدوار است در این زمینه‌ها به توافق برسیم.

به گزارش شانا، علی لاریجانی در دیدار با مصطفی علی اسقاف رئیس گروه همکاریهای دوجانبه مجلس نمایندگان اندونزی و هیئت همراه گفت: روابط دوجانبه سیاسی میان دو کشور در سطح خوبی قرار دارد و ازنظر اقتصادی هم باید تلاش شود تا ظرفیتهای هر دو کشور بیشتر شناخته شود.

وی افزود: گسترش روابط تجاری باید پروژه مهم هر دو کشور باشد و درزمینهٔ این روابط تسهیل امور بانکی اولویت دارد.

براساس این گزارش، مصطفی علی اسقاف رئیس گروه همکاریهای دوجانبه مجلس نمایندگان اندونزی گفت: ازنظر کشور اندونزی، ایران یک کشور مهم و تأثیرگذار در منطقه است و برای ما ارتقای سطح روابط با شما خیلی اهمیت دارد.

وی افزود: ما در این سفر تلاش داریم که سطح روابط تجاری را با کشور ایران با مذاکره با مسئولان گسترش دهیم و با گفتگوهایی که انجام‌گرفته فکر می‌کنم که درزمینهٔ تبادل انرژی به نتایجی دست پیداکرده‌ایم.

مصطفی علی اسقاف در ادامه تأکید کرد: کشور اندونزی به تجارب شما درزمینهٔ ساخت پالایشگاه، سکوهای گازی و سد احتیاج دارد و امیدواریم که بتوانیم در این زمینه‌ها به توافقاتی برسیم.

۲۴ آذر ۱۳۹۴ ۱۰:۰۴
تعداد بازدید : ۵۶۵