ایران و اسپانیا قرارداد 1.6 میلیارد یورویی نفتی امضا کردند

ایران و اسپانیا قرارداد 1.6 میلیارد یورویی نفتی امضا کردند
جمهوری اسلامی ایران و یک شرکت نفتی اسپانیایی قراردادی به ارزش یک میلیارد و 600 میلیون یورو امضا کردند.
به گزارش خبرنگار مهر، با وجود افزایش تحریم‌های بین‌المللی و تنگ شدن عرصه فشارهای غیر قانونی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه صنعت نفت، جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا یک قرارداد جدید یک میلیارد و 600 میلیون یورویی امضا کرده اند.
این قرارداد بین انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران و یک شرکت اسپانیایی امضا شده است ضمن آنکه هدف از امضای این قرارداد تامین منابع مالی ساخت برخی از کالاها و تجهیزات پیچیده صنایع نفت و گاز ایران است.
کیهاندخت کاویانپور عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار مهر با تایید خبر امضای این قرارداد جدید نفتی، گفت: برخی از قدرت های غربی تصور می کنند با تحریم ایران موتور توسعه صنعت نفت از حرکت خواهد ایستاد.
وی از امضای دو قرارداد جدید دیگری بین انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران و دو شرکت اروپایی دیگر در تهران خبر داد و تصریح کرد: همچنین قراردادی برای توسعه همکاری‌ها و انتقال دانش فنی تجهیزات صنعت نفت با یک شرکت چینی امضا شده است.
با افزایش تحریمها اخیرا رستم قاسمی وزیر نفت منشوری به نام "توسعه ساخت داخل" مصوب و به تمامی زیر مجموعه‌های وزارت نفت ابلاغ کرده است.
با ابلاغ این سند جدید، پیش بینی می‌شود تا پایان سالجاری میزان خرید داخلی کالا و تجهیزات از سازندگان داخلی صنعت نفت به مرز 10 تا 12 میلیارد دلار افزایش یابد که در این صورت میزان وابستگی ایران به کالاهای خارجی به حداقل کاهش می یابد.
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۶:۰۴
تعداد بازدید : ۹۲۹