مدیر شرکت ژاپنی: فناوری تولید متانول در ایران را نوسازی می کنیم

مدیر شرکت ژاپنی: فناوری تولید متانول در ایران را نوسازی می کنیم
مدیر عمومی بخش پتروشیمی شرکت ماروبنی ژاپن (Marubeni) با بیان اینکه صنعت نفت و پتروشیمی ایران تا ماه فوریه (بهمن/ اسفند) به موقعیت و جایگاه قبلی خود در دوران پیش از تحریم ها بازمی گردد، گفت: در حال مذاکره با ایران برای نوسازی فناوری های جدید در تولید متانول هستیم.
«ماساهیرو یامادا» در حاشیه دوازدهمین همایش پتروشیمی ایران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با بیان اینکه از گذشته تاکنون در حال معامله و تجارت با ایران بوده ایم، افزود: حجم تجارت سالانه ما 400 میلیون یورو است؛ در سال گذشته 300 میلیون یورو از ایران مواد پتروشیمی خریده و به کشورهای آسیایی از جمله مالزی، چین، سنگاپور و ژاپن صادر کردیم.
وی افزود: با توجه به اینکه اتیلن مهمترین ماده در صنعت پتروشیمی است و اکنون بازارها با کمبود آن روبرو هستند و با در نظر گرفتن این مساله که ایران 3.5میلیون تن اتیلن تولید می کند، شرایط مناسبی برای بازگشت ایران به بازار فراهم شده است.
مدیر عمومی بخش پتروشیمی شرکت ماروبنی اضافه کرد: پرواتیلن تولیدی ایران به دلیل تحریم ها فقط به چین صادر می شود اما باید کشورهای دیگر به ویژه کشورهای آفریقایی را نیز در نظر داشت.

** لزوم استفاده از فناوری های جدید برای تولید متانول در ایران
یامادا که شش سال و نیم در ایران زندگی کرده است، در مورد سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران نیز گفت: ابتدا باید ورود فناوری های جدید به ایران برای تولید متانول مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در حال سرمایه گذاری در این زمینه هستیم، اضافه کرد: با مقام های دولتی و خصوصی ایران برای سرمایه گذاری در این بخش مذاکره کرده ایم.
مدیر عمومی بخش پتروشیمی شرکت ماروبنی گفت: برخی از پروژه های صنعت پتروشیمی ایران که در منطقه عسلویه قرار دارند و محصولات آنها به آفریقا صادر می شود، اهمیت زیادی دارند.
یامادا با بیان اینکه بازار بسیار بزرگی در قاره آفریقا وجود دارد که به دلیل افزایش جمعیت، رشد بیشتری نیز در آینده خواهد داشت، اظهار داشت: این بازار بزرگ نباید فراموش شود؛ ایران می تواند نقش اصلی را در تامین نیاز این کشورها ایفا کند.
دوازدهمین همایش بین المللی پتروشیمی ایران با حضور نمایندگان 25 کشور و با هدف معرفی ظرفیت ها و فرصت های صنعت پتروشیمی ایران در بیست و دوم و بیست و سوم آذرماه در تهران برگزار شد.
هفتم و هشتم آذرماه نیز همایش بین المللی رونمایی از مدل نوین قراردادهای نفتی ایران با حضور نمایندگان 137 شرکت بین المللی از کشورهای مختلف در سالن اجلاس سران برگزار شد.
۲۴ آذر ۱۳۹۴ ۱۱:۰۱
تعداد بازدید : ۵۹۹