بانکداری الکترونیک ابزار کارآمدی در پساتحریم است

بانکداری الکترونیک ابزار کارآمدی در پساتحریم است
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی گفت: دوران پساتحریم پلی برای ارتباط با فناوریهای نوین بانکداری و پرداخت خواهد بود.

علی دیواندری، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی از رفع برجام به عنوان پلی برای ارتباط با تکنولوژیهای نوین بانکداری و پرداخت نام برد و گفت: یکی از محدودیتهای آزاردهنده نظام بانکی قطع ارتباط الکترونیکی با دیگر بانکهای دنیا بود.

دبیر پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت اظهار کرد: با رفع تحریمها و برداشته شدن محدودیتهای ارتباطی، نظام بانکی کشور باید برای تحولات بزرگی آماده باشد.

وی افزود: با توجه به استقبال ویژه عموم مردم از فناوریهای نوین بانکداری الکترونیکی  طی سالهای گذشته، دست اندرکاران این حوزه باید برای ورود به دوران جدید با نوآوریهایی در سیستمها و روشهای پرداخت در جهت حفظ بازار تلاش کنند.

دبیر همایش بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت از عمده اشکالات سیستمهای پرداخت کنونی در کشور به یکسان بودن آنها اشاره کرده و گفت: شرکتهای فعال در این زمینه و بانکها باید به تکریم مشتری و ایجاد فضای رقابتی توجه بیشتری داشته و در راه رفع نیازهای مشتریان گام بردارند. طیفهای مختلفی که از خدمات پرداخت الکترونیکی استفاده می‌کنند حتما باید در حد نیازهای خود از این امکانات و خدمات بهره‌مند شوند.

عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران ادامه داد: آمار تراکنشهای بیش از یکصد میلیون به صورت روزانه آمار خوبی در میان بسیاری از کشورهای دیگر محسوب می شود و این موضوع جذابیت بازار پرداخت و بانکداری الکترونیکی را برای شرکتهای خارجی که در انتظار رفع تحریمها هستند بسیار بالا برده است. ضمن این که این شرکتها مدتهاست مطالعه بر روی جامعه مشتریان بانکداری الکترونیک را آغاز کرده و به خوبی از نیازهای استفاده‌کنندگان از این خدمات آگاه هستند.

وی افزود: همایش بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت با ایجاد بستری برای هم افزایی و همفکری فعالان و بازیگران این حوزه می‌تواند بهترین فضا برای برنامه‌ریزی بهتر در راستای حفظ بازار داخلی، افزایش کارآمدی، عملکرد و نوآوری و روزآمدکردن سیستمها و خدمات باشد.

پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت امسال در روزهای ۲۱ و ۲۲ دیماه در مرکز همایشهای بین المللی برج میلاد برگزار می‌شود. 

۲۴ آذر ۱۳۹۴ ۱۵:۴۷
تعداد بازدید : ۵۱۷