لایحه الحاق بازرگانی به وزارت اقتصاد بر طرح احیای وزارت بازرگانی مجلس ارجح است

لایحه الحاق بازرگانی به وزارت اقتصاد بر طرح احیای وزارت بازرگانی مجلس ارجح است
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در واکنش به زاویه طرح‌های دولت و مجلس درباره وضعیت احیای وزارت بازرگانی گفت: به هر حال یکی از دو لایحه دولت یا طرح مجلس ارجحیت پیدا می‌کند اما باید اذعان داشت که لایحه اولویت دارد ولی مجلس نظارت دولت را تکمیل می‌کند.

رضا رحمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اعلام این خبر در خصوص پیشنهاد جدا سازی بخش بازرگانی وزارت صنعت در برنامه ششم و زاویه آن با طرح مجلس برای احیای وزارت بازرگانی اظهار کرد: طرح احیای وزارت بازرگانی در مجلس و طرح جدا سازی بخش بازرگانی وزارت صنعت و الحاق آن به وزارت اقتصاد در دولت( سازمان مدیریت و برنامه ریزی) مطرح است اما هنوز این لایحه در خود دولت نیز نهایی و تصویب نشده است.

وی خاطر نشان کرد: این لایحه اگر بخواهد در دولت تصویب شود، ممکن است با شرایط اولیه طرح، تغییرات زیادی داشته باشد اما درصورتی که این لایحه به مجلس بیاید قاعدتا  2 طرح باید ادغام شوند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: به هر حال یکی از دو لایحه دولت یا طرح مجلس ارجحیت پیدا می کنداما باید اذعان داشت که لایحه اولویت دارد اما مجلس نظارت دولت را تکمیل می‌کند.

کارگروه احیای وزارت بازرگانی کماکان پیگیراست

رحمانی در پاسخ به این سوال که با توجه به ارجحیت لایحه دولت به طرح مجلس، آیا باز هم قصد ادامه بررسی این طرح در کارگروه احیای وزارت بازرگانی مجلس وجود دارد یا خیر؟ اظهار داشت: کارگروه ویژه ای در این ارتباط در مجلس تشکیل شده است و کماکان پیگیر احیای وزارت بازرگانی است.

به گزارش تسنیم، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در برنامه پیشنهادی ششم توسعه، طرح جدا سازی بخش بازرگانی از وزارت صنعت و ادغام با وزارت اقتصاد را مطرح کرده است، از طرفی مجلس نیز طرحی برای احیای وزارت بازرگانی با جدا سازی بخش بازرگانی از وزارت صنعت ، با تشکیل کارگروه ویژه ای این موضوع را دنبال می‌کند.

لازم به ذکر است که با وجود پیگیری‌های متفاوت سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مجلس برای جدا سازی بخش بازرگانی از این وزارتخانه، وزارت صنعت در مجموع موافق این جدایی نیست.

۲۵ آذر ۱۳۹۴ ۰۹:۱۱
تعداد بازدید : ۵۵۸