کاهش قیمت بنزین در بازار آسیا

کاهش قیمت بنزین در بازار آسیا
قیمت بنزین در بازار سنگاپور در هفته منتهی به چهارم دسامبر (جمعه، ١٣ آذرماه ) همانند قیمت نفت کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار شانا، قیمت هر بشکه بنزین در بازار سنگاپور در هفته منتهی به چهارم دسامبر (جمعه، ٦ آذرماه) با ٨٢ سنت کاهش به ٥٧ دلار و ٨٧ سنت برای هر بشکه رسید؛ بالا رفتن حجم تقاضا برای بنزین بویژه از سوی اندونزی و هند، مانع از افت شدید قیمت این فرآورده نفتی شده است.

قیمت گازوییل در بازار سنگاپور در هفته مورد بررسی یک دلار و ٩٩ سنت برای هر بشکه کاهش یافت و به ٥٥ دلار و ٤١ سنت برای هر بشکه رسید؛ افزایش عرضه این فرآورده نفتی که به دلیل پایان تعمیرات دوره ای در برخی پالایشگاهها و بالا رفتن حجم واردات از اروپاست سبب کاهش قیمت گازوییل شده است.

همچنین قیمت نفت کوره نیز در بازار آسیا به ٣٢ دلار و ٢٢ سنت به ازای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته یک دلار و  ٧٢ سنت کاهش نشان می دهد؛ کاهش سطح ذخیره سازی نفت کوره در ذخایر خشکی سنگاپور مهمترین دلیل این کاهش است، حجم ذخیره سازی نفت کوره در سنگاپور هم اکنون به ٢٤ میلیون بشکه تنزل یافته است. تحلیلگران دلیل اصلی این کاهش را نداشتن صرفه اقتصادی برای ذخیره سازی این فرآورده نفتی در آسیا می دانند.

به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت بنزین در خلیج مکزیک در هفته مورد بررسی با ٧٧ سنت کاهش به ٥١ دلار و ٥٧ سنت برای هر بشکه رسید، همچنین قیمت بنزین در بازار روتردام نیز نسبت به هفته گذشته ٢ دلار و ٤ سنت کاهش یافت و به ٦٢ دلار و ٢٦ سنت برای هر بشکه رسید.

۲۵ آذر ۱۳۹۴ ۱۱:۵۷
تعداد بازدید : ۴۷۹