هندوستان نیازمند افزایش ظرفیت تولید اتیلن است

نیاز صنایع پایین دست پتروشیمی به اتیلن در حال افزایش است و باید یک مجتمع بزرگ برای افزایش ظرفیت تولید راه اندازی شود.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاستیک نیوز، هندوستان نیازمند ساخت یک مجتمع تولید اتیلن در مقیاس بزرگ با ظرفیت تولید سالانه حدود 1.2 میلیون تن معادل 2.64 میلیارد پوند است تا بتواند نیاز تولیدکنندگان صنایع پلاستیکی در داخل را مرتفع سازد.

مدیر اجرایی صنعت پتروشیمی هندوستان در یک کنفرانس اعلام کرد که بر اساس رشد اقتصادی سالانه 7 درصدی هندوستان، نیاز صنایع پایین دست پتروشیمی به اتیلن افزایش می یابد و باید یک مجتمع بزرگ برای افزایش ظرفیت تولید راه اندازی شود.

مدیر اجرایی شرکت سهامی خاص نفت هندوستان در دهلی نو ، گفت: ساخت یک مجتمع بزرگ پتروشیمی و افزایش هر کیلوگرم تولید اتیلن منجر به تامین نیاز سرانه کشور برای تولید کنندگان پلاستیک خواهد بود که در حال حاضر زیر متوسط سطح  جهانی قرار دارد . وی در مورد اینکه چه میزان باید رشد داشته باشند توضیحاتی ارائه نکرد.

وی افزود: یک طرح سرمایه گذاری پتروشیمی 5 میلیارد دلاری توسط IOC در بین سالهای 2015  تا 2022 وجود دارد که شامل تولید سالانه 770 میلیون پوند معادل 350 هزار تن پلی پروپیلن است که بخشی از پروژه پالایشگاه نفت خام به میزان 3 میلیون تن معادل 6.61 میلیارد پوند در بارونی را تشکیل می دهد .

این شرکت همچنین قصد دارد تا سال 2019   کراکر خود را در پانیپات به تولیدی معادل 2.64  میلیارد پوند گسترش دهد و در حالساخت یک واحد تولید PP  در پارادیپ است . این شرکت در سالهای اخیر به عرصه تولید پلیمرها که دارای ارزش افزوده بیشتر هستند نیز وارد شده است .

ویکرام سمپات معاون رییس و مدیر بخش آروماتیک های صنایع رلیانس، بزرگترین تولید کننده محصولات پلاستیکی در هندوستان در مورد ظرفیت های تولید و نیاز داخل می گوید: هندوستان به عنوان یک وارد کننده مواد اولیه تولید پلاستیک دارای تقاضای سالانه به میزان 26.4 میلیارد پوند معادل 12 میلیون تن است و این در حالی است که تولید داخلی تنها حدود  9 میلیون تن معادل 19.8 میلیارد پوند است. رشد صنعت پتروشیمی هندوستان سالانه به طور متوسط در حدود 8 تا 10 درصد است.

فعالان صنعت پلاستیک هندوستان بر این باورند که اقدام دولت برای تمرکز بر "ساخت هندوستان" با وجود شرایط نابسامان اقتصادی موجود در بلند مدت موجب رشد و افزایش اعتماد به نفس فعالان این عرصه خواهد بود.

با توجه به آمار و ارقام ارائه شده در کنفرانس ها، هندوستان دارای مصرف سرانه پلاستیک حدود 18  پوند معادل 8 کیلوگرم در سال است و این در حالی است که میزان متوسط جهانی مصرف سرانه پلاستیک در حدود  55  پوند معادل 25 کیلوگرم در سال است همچنین مصرف پلاستیک در هندوستان 3 درصد از تقاضای پتروشیمی جهان است.

۲۵ آذر ۱۳۹۴ ۱۶:۳۲
تعداد بازدید : ۵۲۵