دبیرکل اوپک: قیمت پایین نفت دوام نمی‌یابد

دبیرکل اوپک: قیمت پایین نفت دوام نمی‌یابد
عبدالله البدری دبیرکل اوپک گفت، قیمت جهانی نفت در پایین ترین رقم ۷ سال اخیر تداوم نخواهد یافت و تا یک سال ممکن است افزایش یابد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که چرخه قیمت پایین منجر به کاهش در تولید برخی تولید کنندگان نفت شده است، عبدالله البدری دبیرکل اوپک روز سه شنبه گفت، قیمت جهانی نفت در پایین ترین رقم 7 سال اخیر تداوم نخواهد یافت و تا یک سال ممکن است افزایش یابد.
قیمت نفت از اواسط سال 2014 تاکنون حدود دو سوم کاهش یافته و قیمت نفت برنت در روز دوشنبه به پایین ترین رقم از سال 2004 تاکنون رسیده است.
اما اکثر تحلیلگران انتظار ندارند قیمت نفت تا سال 2017 و یا بعد از آن به 100 دلار برگردد، زیرا تولید کنندگان همچنان به تولید بالاتر از سطح تقاضا ادامه خواهند داد.
بدری در اولین نشست گفت و گوهای انرژی بین اوپک و هند در دهلی نو گفت: «من تمام زندگی ام را در صنعت نفت بوده ام. من شاهد 6 دوره بوده ام، قیمت های خیلی بالایی را دیده ام و قیمت های پایین را هم دیده ام و این یکی از آنهاست. این روند ادامه نخواهد یافت.»
وی افزود: «در طی چند ماه آینده یا یک سال یا بیشتر این روند تغییر خواهد یافت.»
وی در ادامه گفت، اوپک برای قیمت خاصی هدف گذاری نکرده است، اما به دنبال ارزشی عادلانه است، به نحوی که «کشورهای عضو بتوانند درآمد متناسبی داشته باشند و همچنین ما بتوانیم برای عرضه بیشتر به مصرف کنندگان سرمایه گذاری کنیم.»
دنیا در حال تولید 2 میلیون بشکه بیشتر از میزان مصرف است و سطح تولید اوپک در نزدیکی بالاترین رقم ها قرار دارد. سزمان قصد دارد با این استراتژی تولید کنندگان پرهزینه نظیر تولید کنندگان نفت شیل امریکا را از میدان به در کند. به نظر می رسد که استراتژی اوپک تا حدی در حال جواب دادن است.
بر اساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، رشد عرضه سالیانه تولید کنندگان غیرعضو اوپک از 2.2 میلیون بشکه در روز در ابتدای سال به کمتر از 300 هزار بشکه در ماه نوامبر رسیده است.
۲۵ آذر ۱۳۹۴ ۱۶:۴۱
تعداد بازدید : ۶۲۴