لزوم حمایت از سرمایه گذاران برای توسعه صنعت پتروشیمی

لزوم حمایت از سرمایه گذاران برای توسعه صنعت پتروشیمی
سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی مورد حمایت مجلس و دولت قرار خواهند گرفت.

شمس اله بهمئی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، توسعه سرمایه گذاری در صنایع مادر و مولد از جمله پتروشیمی را از اهداف اسناد بالادستی نامید و گفت: به طور حتم موارد یاد شده در برنامه ششم توسعه نیز دنبال می شود زیرا از مسیر سرمایه گذاری است که ارزش افزوده و تولید رونق می گیرد. 

عضو کمیسیون انرژی با اشاره یه ظرفیت های نصب شده در صنعت نفت گفت: تاکنون در صنایع پتروشیمی ظرفیت های خوبی نصب شده است اما توجه به این که ایران رتبه نخست ذخایر انرژی را در مجموع داراست شایسته است صنایع تبدیلی نیز بیش از وضعیت فعلی رشد و توسعه یابند.

وی افزود: حجم بالای ذخایر نفت و گاز بستر را برای تولید ارزش افزوده فراهم می کند. از این رو، رویکرد کاهش خام فروشی باید تقویت شود که برنامه های بالادستی محفل مناسبی برای تحقق این هدف است. 

این نماینده مجلس نهم افزود: توسعه صنایع پالایشی و پتروشیمی در کشور، ایجاد اشتغال، خلق ارزش افزوده و تولید، می کند که در نهایت درآمد کشور را افزایش می دهد .

وی گفت: شرایط برای افزایش انگیزه سرمایه گذاری باید در صنایع افزایش یابد تا تولید و صادرات رشد کند از این رو باید شرایط برای سرمایه گذاری فراهم شود.  

۲۸ آذر ۱۳۹۴ ۰۹:۱۷
تعداد بازدید : ۵۷۰