راه اندازی 12 مجتمع پتروشیمی جدید در هندوستان

راه اندازی 12 مجتمع پتروشیمی جدید در هندوستان
دولت هند در حال بررسی ساخت یک مجتمع پتروشیمی در کنار هر پالایشگاه است .

به گزارش نیپنا به نقل از هیندو، آنان کومار وزیر کود شیمیایی هندوستان از پژوهش های دولت برای ایجاد 12 مجتمع پتروشیمی جدید خبر داد و گفت دولت در پی ایجاد راهکارهای جدید برای افزایش درآمد از طریق صنعت پتروشیمی است .

در جریان این سیاست، دولت در نظر دارد تا در کنار هر 16 پالایشگاه نفتی یک مجتمع تولید محصولات پتروشیمی احداث کند و در این راستا به سرازیر شدن گسترده سرمایه های خارجی برای مشارکت در این طرح نیز امیدوار است.

وزیر کود و مواد شیمیایی هندوستان در اجلاس ملی صنایع شیمیایی هندوستان که توسط اسووکم برگزار شده بود خاطر نشان کرد: در حال حاضر، تنها چهار منطقه سرمایه گذاری نفتی، مواد شیمیایی و پتروشیمی(PCPIR) یا مجتمع پتروشیمی در کشور وجود دارد. یک PCPIR  یک منطقه مشخص برای ساخت و تولید انواع ترکیبات پتروشیمی است و ما می توانیم با جذب سرمایه گذاران خارجی به جای چهار منطقه در گجرات، آندرا پرادش، اوریسا و تامیل نادو، 16  منطقه برای پردازش نفت و در نهایت تولید محصولات مختلف پتروشیمی در کنار هم داشته باشیم.

وی افزود: ما سعی خواهیم کرد تا اطمینان های لازم برای سرمایه گذاری در مجتمع های پتروشیمی و صنایع پایین دست پتروشیمی را تامین کنیم.

سورجیت چودری دبیر مواد شیمیایی نیز در این اجلاس گفت: دولت در حال بررسی زوایای مختلف سیاست ساخت یک مجتمع پتروشیمی در هر پالایشگاه است که نیازمند سرمایه گذاری های کلان و ایجاد بسترهای مورد نیاز است. نه تنها احداث واحدهای پتروشیمی بلکه ایجاد زیر ساختهای فیزیکی مورد نیاز از جمله راه آهن، اتصال جاده به بزرگراه های ملی، بنادر، و اتصال مخابراتی را نیز باید مورد بررسی قرار دهد.

۲۸ آذر ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰
تعداد بازدید : ۶۱۴