ایران و الجزایر برای برقراری ثبات در بازارهای جهانی نفت مصمم هستند

ایران و الجزایر برای برقراری ثبات در بازارهای جهانی نفت مصمم هستند
معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از تشکیل کمیته فنی مشترک با الجزایر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: دو کشور برای برقراری ثبات در قیمت و بازارهای جهانی نفت مصمم هستند.

امیرحسین زمانی نیا که در سفر معاون اول رئیس جمهوری به الجزایر او را همراهی می کرد پس از این سفر در گفتگو با خبرنگار شانا از تشکیل کمیته فنی مشترک میان دو کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این کمیته قرار است زمینه همکاری و توسعه را میان دو کشور مشخص کند.

وی با بیان این که در این سفر علاوه بر دیدار با صالح خبری، وزیر انرژی و معادن الجزایر با امین مازوزی، مدیرعامل شرکت ملی نفت الجزایر (سوناتراک) نیز گفتگوهایی انجام شده، تصریح کرد: ایران برای تثبیت قیمت نفت در این دیدار پیشنهادهای را مطرح کرد که  مورد استقبال نخست وزیر الجزایر هم قرار گرفت و دوکشور برای هماهنگی بیشتر میان اعضای اوپک و تثبیت بازار نفت تلاش خواهند کرد.

زمانی نیا درباره این که آیا پیشنهادی برای مذاکره با کشورهای غیرعضو اوپک همچون روسیه در این دیدار مطرح شده آن را تایید نکرد و درباره برگزاری جلسه فوق العاده اوپک نیز گفت: درباره برگزاری جلسه فوق العاده اوپک نیز گفتگویی انجام نشده است.

وی با اشاره به این که الجزایر هم جزو کشورهایی است که از کاهش قیمت نفت صدمه دیده است، خاطرنشان کرد: این کشور نیز در پی یافتن راه حلی برای هماهنگی و همکاری بیشتر میان اعضای اوپک برای جلوگیری از کاهش قیمت نفت و تثبیت قیمت آن در بازار است.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از دیگر محورهای مذاکرات با الجزایر را بازاریابی برای فروش نفت و گاز عنوان و اظهار کرد: الجزایر دارای تجربه خوبی در این زمینه است و هم اکنون در بیش از ٤٠ کشور دنیا فعالیت می کند، بنابراین، ایران می تواند در این زمینه از تجربه این کشور استفاده کند.

به گزارش شانا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در صدر هیئتی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (٢٥ و ٢٦ آذرماه) به الجزایر سفر کرده بود؛ در این سفر که منجر به امضای هشت سند همکاری شد دو کشور بر ضرورت همکاری و هماهنگی اوپک برای تثبیت قیمت نفت و ثبات در بازارهای جهانی نفت تاکید کردند.

۲۸ آذر ۱۳۹۴ ۱۳:۱۲
تعداد بازدید : ۵۶۷