رشد ٩٠ هزار بشکه‌ای تولید نفت خام اوپک در ماه نوامبر

رشد ٩٠ هزار بشکه‌ای تولید نفت خام اوپک در ماه نوامبر
نظرسنجی موسسه پلاتس نشان می‌دهد که در ماه نوامبر میانگین تولید نفت اوپک به ٣١ میلیون و ١٧٠ هزار بشکه در روز رسیده است. به گزارش «شانا» به نقل از خبرگزاری پی آر نیوزوایر از لندن، نظرسنجی موسسه پلاتس از مسوولان نفتی و کارشناسان نشان می‌دهد که در ماه نوامبر میانگین تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به ٣١ میلیون و ١٧٠ هزار بشکه در روز رسیده که ٩٠ هزار بشکه نسبت به ماه اکتبر این سال بیشتر است.
مارگرت مککوایل، کارشناس موسسه پلاتس گفت: ناتوانی اوپک در توافق برای تعیین سقف تولید، الزاما به معنای افزایش تولید این سازمان نیست؛ سقف تولید پیشین، سهمیه انفرادی کشورها را مشخص نمی‌کرد و امکان اجرای آن وجود نداشت و در نتیجه، می‌توان گفت که سیاست اوپک تغییری نکرده است.

تولید روزانه نفت عراق در ماه نوامبر، ١٠٠ هزار بشکه افزایش یافت و صادرات نفت از جنوب این کشور به رقم بی سابقه سه‌میلیون و ٣٦٥ هزار بشکه در روز رسید. با این همه به گفته عادل عبدالمهدی، وزیر نفت عراق، بخشی از رشد صادرات این کشور به دلیل فروش نفت ذخیره‌سازی شده در دوره‌های گذشته است؛ به گونه‌ای که در یکی از روزهای ماه نوامبر، این کشور چهار میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه نفت صادر کرد. وزیر نفت عراق همچنین در حاشیه نشست اخیر اوپک در هفته‌های گذشته اعلام کرده بود که این کشور می‌تواند در سال آینده میلادی، تولید روزانه خود را تا ٢٠٠ هزار بشکه نیز افزایش دهد. تولید نفت عربستان هم در ماه نوامبر همچنان بالای سطح ١٠ میلیون بشکه در روز باقی ماند.
۲۹ آذر ۱۳۹۴ ۱۰:۰۸
تعداد بازدید : ۵۳۴