واگذاری قرارداد ساخت دو مجتمع پتروشیمی شرکت پتروناس به گروه سامسونگ

واگذاری قرارداد ساخت دو مجتمع پتروشیمی شرکت پتروناس به گروه سامسونگ
براساس این قرارداد گروه سامسونگ متعهد به طراحی، مهندسی، تامین تدارکات، ساخت و راه اندازی اولیه مجتمع های یاد شده خواهد بود.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت پتروناس کمیکالز ( Petronas Chemicals ) به تازگی از واگذاری قرارداد احداث دو مجتمع پتروشیمی به ارزش 882 میلیون دلار به گروه مهندسی سامسونگ (Samsung Engineering ) خبر داد.

قرارداد مذکور شامل ساخت یک مجتمع تولید پلی اتیلن سبک خطی ( LLDPE ) و یک مجتمع تولید اتیلن گلایکول ( EG ) است. پتروناس کمیکالز زیرشاخه پتروشیمی شرکت نفت و گاز دولتی مالزی موسوم به پتروناس محسوب می شود.

عملیات ساخت و ساز مجتمع های جدید بوسیله کنسرسیومی از شرکت های مهندسی سامسونگ، Samsung C&T و  Samsung Engineering (M) Sdn Bhd صورت می گیرد.

انتظار می رود کار احداث این دو مجتمع تا سال 2019 تکمیل شود. مجتمع های تولید پلی اتیلن سبک خطی و اتیلن گلایکول شرکت پتروناس به ترتیب از ظرفیت تولیدی معادل 350 و 740 هزار تن در سال برخوردارند.

به ترتیب اعتباری معادل 305 و 577 میلیون دلار برای ساخت مجتمع های پلی اتیلن سبک خطی و اتیلن گلایکول اختصاص خواهد یافت.

در حال حاضر شرکت پتروناس در حال کار بر روی  پروژه توسعه مجموعه یکپارچه پالایشگاهی و پتروشیمی ( RAPID ) پتروناس در منطقه Pengerang در ایالت جوهور مالزی و دیگر تاسیسات مرتبط با آن است. مجتمع های جدید نیز در همین مجموعه به بهره برداری می رسند.

چونگ هیوم پارک، رئیس و مدیر عامل شرکت مهندسی سامسونگ، عنوان کرد: ما در گذشته تجربه فعالیت در کشورهایی از جمله مالزی، ویتنام و تایلند را داشته ایم و پروژه های واگذار شده را به طور موفقیت آمیزی اجرایی کرده ایم.

او همچنین افزود: امیدواریم تکمیل این دو پروژه به تقویت بیش از پیش روابط ما با شرکت پتروناس بینجامد.

۳۰ آذر ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶
تعداد بازدید : ۵۷۴