فاز نخست پتروشیمی دماوند تابستان سال 1396 به بهره برداری می رسد

فاز نخست پتروشیمی دماوند تابستان سال 1396 به بهره برداری می رسد
مدیرعامل پتروشیمی دماوند از راه اندازی فاز نخست پتروشیمی دماوند در نیمه سال 1396 خبر داد و گفت: پیش بینی می شود فاز نخست این مجتمع پتروشیمی در سال 1396، به بهره برداری برسد.

حسین شهریاری در گفتگو با خبرنگار نیپنا، در مورد آخرین وضعیت پتروشیمی دماوند، اظهار کرد: هم اکنون فاز نخست پتروشیمی دماوند که تامین کننده برق، آب و هوا خواهد بود، 37 درصد پیشرفت دارد.

وی یادآور شد: در فاز اول پتروشیمی دماوند بخشی از نیروگاه، واحد آب و واحد هوای مورد نیاز واحدها پتروشیمی تعریف شده است که در سال 1396 به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل پتروشیمی دماوند در مورد زمان تکمیل پروژه و بهره برداری از کل واحدهای پتروشیمی دماوند گفت: کل پلنت دماوند در انتهای سال 1398 به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش نیپنا، با رسیدن روزهای پایانی پاییز، تولید آزمایشی واحد اول نیروگاه پتروشیمی دماوند نیز شروع شد.

بر این اساس واحد اول گازی نیروگاه دماوند از شانزدهم آذرماه پس از انجام عملیات پیش راه اندازی و راه اندازی در مدار تولید قرار گرفت. در حال حاضر واحد مذکور به صورت آزمایشی 20 مگاوات از برق مصرف مشتریان فاز 2 شامل شرکت های پتروشیمی کاویان، مروارید و مهر را تامین می کند و بقیه برق مصرفی از طریق نیروگاه مبین که به همین پست ( شماره 5) وصل است، تامین می شود. با توجه به امکانات موجود واحد 1 تا مقدار 60 مگاوات مورد آزمایش قرار گرفت که طی آن نتایج آزمایش مطابق با طراحی بود.

طرح نیروگاه دماوند شامل 12 واحد گازی به ظرفیت هر کدام اسمی 162 مگاوات است که عملیات نصب دو واحد آن به پایان رسیده و به تازگی نصب واحدهای 3و4 نیز در دستور کار قرار گرفته است و پیش بینی می شود مطابق با برنامه زمانبندی مربوطه طی 18 ماه آتی عملیات نصب آن به پایان برسد.

فاز اول نیروگاه شامل 2 واحد گازی هر کدام به ظرفیت 162 مگاوات و 2 واحد تولید بخارهر کدام به ظرفیت 330 تن در ساعت و یک بویلر کمکی به ظرفیت 120 تن در ساعت است.

۲ دی ۱۳۹۴ ۱۰:۴۲
تعداد بازدید : ۴۷۴