چشم انداز نامطلوب بازار وینیل آسیا در سال 2016

چشم انداز نامطلوب بازار وینیل آسیا در سال 2016
شروع به کار واحدهای جدید تولید پی وی سی در منطقه، به خصوص در چین، سبب شد میزان عرضه از تقاضا پیشی گیرد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، به دنبال عدم توازن میان عرضه و تقاضا در بازار وینیل آسیا، به ویژه در مورد محصولاتی از جمله اتیلن دی کلراید ( EDC )، وینیل کلراید مونومر ( VCM ) و پی وی سی ( PVC )، پیش بینی می شود در سال 2016 چشم انداز روشنی پیش روی بازار این محصولات قرار نداشته باشد.

در حال حاضر بازار آسیا با کمبود عرضه اتیلن دی کلراید و عرضه بی رویه پی وی سی و وینیل کلراید مونومر مواجه است.

تولیدکنندگان پی وی سی چین که از زغال سنگ به عنوان خوراک استفاده می کنند؛ در پی اشباع بازار چین از این محصول، به صادرات روی آورده اند.

وزارت اقتصاد، صنعت و تجارت ژاپن اعلام کرد: آسیا در سال 2014 یک میلیون و 110 هزار تن مازاد عرضه پی وی سی داشت. انتظار می رود این رقم در سال 2015 به یک میلیون و 160 هزار تن در سال برسد و در سال 2016 به یک میلیون و 500 هزار تن بالغ شود.

این موضوع به کاهش حاشیه سود تولیدکنندگان این محصول در منطقه دامن زده است.

از طرفی بازار آسیا به طور ساختاری با کمبود عرضه وینیل کلراید مونومر دست و پنجه نرم می کند. اما وزارت اقتصاد، صنعت و تجارت ژاپن همچنین پیش بینی کرده است که در سال 2016 آسیا تنها با کمبود 209 هزار تنی عرضه این محصول مواجه شود. این در حالیست که این رقم در سال 2015 و 2014 به ترتیب 266 و534  هزار تن بود.

قیمت میانگین وینیل کلراید مونومر در سال جاری میلادی تا کنون، کاهش 21.6 درصدی را را نسبت به متوسط قیمت این محصول در کل سال 2014 نشان می دهد.

انتظار می رود عرضه اتیلن دی کلراید نیز به دنبال در مدار تولید قرار گرفتن یک مجتمع جدید تولید وینیل کلراید مونومر در اندونزی، در سال 2016 با محدودیت بیشتری مواجه شود.

اتیلن دی کلراید خوارک اولیه برای تولید وینیل کلراید مونومر است.

۲ دی ۱۳۹۴ ۱۴:۲۵
تعداد بازدید : ۴۵۰