پتروشیمی کارون نخستین تولید کننده نیترو بنزن خاورمیانه شد

پتروشیمی کارون نخستین تولید کننده نیترو بنزن خاورمیانه شد
با تلاش متخصصان جوان ایرانی، بزرگترین و تنها واحد تولید کننده نیترو بنزن در سطح خاورمیانه در فاز دوم پتروشیمی کارون ماهشهر راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی کارون، سید محمد میری رئیس بهره برداری پتروشیمی کارون در حاشیه راه اندازی این پروژه گفت: محصول نیترو بنزن با سالانه تولید 30 هزار تن در سال راه اندازی شد که این محصول در نوع خود خاص و کم نظیر می باشد.

وی افزود: بی شک اگر یاری پروردگار، مساعدت های مدیریت و تلاش های شبانه روزی همکارانم در بخش های مختلف شرکت نبود امروز این افتخار بزرگ محقق نمی شد که جا دارد از زحمات این عزیزان تشکر ویژه نمایم.

رئیس راه اندازی واحد نیتروبنزن فاز دوم پتروشیمی کارون یادآور شد: حدود 95 درصد نیتروبنزن تولیدی برای تهیه آنیلین، که  ماده اولیه در ساخت مواد شیمیایی لاستیکی، آفتکش ها، رنگ ها، مواد منفجره و مواد دارویی است، مصرف می شود.  

میری خاطر نشان کرد: با توجه به بازار خوب ماده نیترو بنزن این محصول در حال حاضر پیشنهادهای خوبی برای محصول میانی وجود دارد.

رئیس بهره برداری پتروشیمی کارون افزود: از مساعدت های بی دریغ مدیریت و تلاش های شبانه روزی تمام همکارانم در بخش های مختلف شرکت برای دست یابی به این افتخار و غرور ملی تشکر می کنم و دست گرمشان را به مهر می فشارم.

گفتنی است نیتروبنزن شکل ظاهری، مایع و به رنگ مایل به زرد است و بویی شبیه بوی بادام تلخ دارد که پس از انجماد به شکل بلورهایی برنگ زرد-سبز در میآید. نیتروبنزن در مقیاس کلان به عنوان پیشماده ای برای تولید  آنیلین، استفاده می شود .

در آزمایشگاه؛ از آن به عنوان حلال، بویژه برای واکنشگرهای الکتروفیل، استفاده می شود و تهیه نیتروبنزن یکی از خطرناک ترین فرایندها در صنایع شیمیایی  جهان است چرا که واکنش  تولیدی آن بسیار گرمازا می باشد.

طرح ایزوسیانات شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ( فاز2 پتروشیمی کارون )  یکی از طرح های برنامه سوم توسعه این شرکت بوده و مطابق این طرح عملیات طراحی، تامین تجهیزات، اجناس و نصب می­بایست توسط یک شرکت  خارجی صورت پذیرد.

۲ دی ۱۳۹۴ ۱۴:۲۶
تعداد بازدید : ۴۷۴