قرارداد نفتی ایران و اسپانیا در گرو نتیجه مذاکرات بغداد

قرارداد نفتی ایران و اسپانیا در گرو نتیجه مذاکرات بغداد
مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا گفت نهایی شدن قرارداد نفتی اخیر ایران و اسپانیا به نتیجه نهایی مذاکرات هسته ای بغداد بستگی دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس مهرداد عمادی در مصاحبه اختصاصی با پایگاه اینترنتی ترند نیوز تاکید کرد نهایی شدن قرار داد 1.6 میلیارد دلاری ایران و اسپانیا در زمینه تجهیزات و امکانات صنعت نفت بستگی زیادی به نتیجه مذاکرات ایران و کشورهای 5+1 خواهد داشت .

بر اساس این گزارش ایران قصد دارد بدهی خود به اسپانیا بابت خرید تجهیزات صنعت نفت را از طریق صادرات نفت خام به این کشور بپردازد . بر این اساس عمادی افزود اتحادیه اروپا در شرایط کنونی این قرار داد را متوقف کرده است و اگر مذاکرات شش قدرت جهانی با ایران موفقیت آمیز باشد ، اتحادیه اروپا بررسی این قرار داد را در دستور کار می گذارد . بی شک اگر مذاکرات ایران و کشورهای غربی به بن بست برسد ، اتحادیه اروپا اجازه نهایی شدن این قرار داد را نخواهد داد .

دور آخر مذاکرات ایران و کشورهای غربی 14 آوریل در استانبول ترکیه برگزار شد و دو طرف نتایج این مذاکرات را مثبت و سازنده ارزیابی کرده اند . شهر بغداد پایتخت عراق میزبان برگزاری این مذاکرات در روز 23 می خواهد بود .

عمادی افزود قرارداد ایران و اسپانیا مدتها قبل از اعمال تحریمهای اروپا بر ضد ایران امضا شده است و اتحادیه اروپا نیز پیش از این نگرانی خود را نسبت به این قرار داد اعلام کرده بود . تا زمانی که اتحادیه اروپا نظر نهایی خود را در خصوص این قرار داد اعلام نکند ، هیچ چیزی قطعی نشده است.

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۰:۱۸
تعداد بازدید : ۹۰۵