لزوم جذب سرمایه گذاری های جدید در صنعت پتروشیمی

لزوم جذب سرمایه گذاری های جدید در صنعت پتروشیمی
یکی از راه های توسعه کشور افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت پتروشیمی است که باید با کمک توان داخلی و ظرفیت‌های خارجی انجام شود .

عباس قائد رحمت در گفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهار کرد: ساخت صنایع پتروشیمی باید ملاحظات آمایش سرزمین مدنظر باشد چون مزیت‌های اقتصادی آن را افزایش می‌دهد .

به گفته این نماینده مجلس نهم، ارزش منابع زیرزمینی با فرآورش و تولید محصولات متنوع، چند برابر می‌شود که نخستین مزیت آن اشتغال آفرینی و خلق ثروت است .

وی بابیان اینکه رویکرد کاهش خام فروشی باید تقویت شود، افزود: یکی از ملزومات این امر توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت پتروشیمی است که باید با کمک توان داخلی و ظرفیت‌های خارجی انجام شود البته توان داخلی اولویت خواهد داشت .
این نماینده مجلس با اشاره به توان نیروی‌های متخصص ایرانی افزود: در شرایط تحریم، نیروی داخلی کوشش‌های خوبی کردند و تجربه‌های فراوانی دارند .

وی افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه‌ بر توسعه صنایعی که در آن مزیت داریم مانند پتروشیمی و سایر انجام می‌شود چون استفاده از ظرفیت‌هاست که توان کشور را افزایش می‌دهد. بنابراین، باید از توان ملی و داخلی حداکثر نفع را برای کشور کسب کرد و معضلاتی مانند کمبود شغل و خام فروشی را کاست و رفع کرد

این نماینده مجلس تأکید کرد: جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش و صیانت از محیط زیست از بنیادی‌ترین برنامه‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی باشد .

۵ دی ۱۳۹۴ ۱۵:۳۹
تعداد بازدید : ۴۱۳