نقشه راه شفاف، سرمایه گذاران را به ایران می آورد

نقشه راه شفاف، سرمایه گذاران را به ایران می آورد
سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای پتروشیمی ایران سود آور است و در صورت برنامه ریزی بلند مدت و نقشه راه دقیق می توان در ایران سرمایه گذاری کرد.

آمیت چاتوروردی معاون تجارت کراکر شرکت صنایع رلیانس هندوستان در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: انتظار داریم بتوانیم در طرح های مختلف پتروشیمی ایران همکاری کنیم البته در حال حاضر سرمایه گذاری نخواهیم کرد اما باید موقعیت را بررسی کرده و ببینیم امکان سرمایه گذاری در ایران برای ما وجود دارد.

معاون تجارت کراکر شرکت صنایع رلیانس در ادامه در مورد انتظار خود از دولت ایران گفت: منتظر هستیم تا تحریم های ایران برداشته شود و بعد از آن انتظار داریم تا شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای قرار گرفتن ما در مسیر درست سرمایه گذاری، ما را هدایت و راهنمایی کند و اطلاعات سودمندی را در اختیار ما قرار دهد زیرا در این صورت می توانیم طرح های بزرگی را اجرا و نهایی کنیم. ما می توانیم طرح هایی را در ایران ایجاد و اجرا کنیم که نه تنها برای ما سودمند خواهد بود بلکه موجب رشد صنعت پتروشیمی ایران نیز می شود.

وی در مورد اقدامات آینده شرکت صنایع رلیانس گفت: در حال حاضر هیچ شعبه یا دفتری در ایران نداریم و برنامه ای نیز برای ایجاد نمایندگی در ایران نداریم البته راه اندازی نمایندگی و باز کردن دفتر خیلی سریع امکان پذیر خواهد شد و کار پیچیده ای نیست اما مهمترین نکته برای ما ایجاد روابط با ایران برای تامین خوراک گازی با قیمت مناسب است اگر ایران خوراک ما را تامین کند ما می توانیم کارهای زیادی در اینجا انجام دهیم.

آمیت چاتوروردی در مورد منطقه ویژه عسلویه گفت: این محل بسیار در دنیا معروف است و من در سالهای 2003 و 2005 به ایران سفر کرده بودم و از عسلویه بازدید داشته ام در آن زمان پتروشیمی جم و مارون در حال ساخت بودند و باید گفت که عسلویه بسیار رشد کرده است اما تحریم ها در صنعت پتروشیمی ایران تاثیر منفی داشته است و با وجود فعالیت های پتروشیمی کاویان اما فکر می کنم هنوز برای دستیابی به اهداف بزرگ راه طولانی در پیش دارد.

وی در مورد اقدام های مفید آینده برای صنعت پتروشیمی ایران گفت: دولت ایران در حال حاضر به دنبال سرمایه گذار بین المللی است و پیشنهاد می کنم یک مسیر شفاف یعنی تعیین قیمت خوراک و دسترسی به اطلاعات مفید و ضروری را در راه سرمایه گذاران قرار دهد تا آنها ایران را برای رسیدن به اهداف خود کمک کنند. من مدتی است در ایران هستم و هنوز از قیمت خوراک خبر ندارم .

آمیت چاتوروردی با تشکر از برنامه ریزی های بسیار خوب همایش بین المللی IPF گفت: امکاناتی که در خلال این کنفرانس در اختیار ما قرار دادند خیلی خوب بود و تیم همراهی و تشریفات کار خود را به خوبی انجام دادند و ما خیلی احساس امنیت و آرامش داشتیم و اطلاعات ارائه شده در کنفرانس نیز خیلی مفید بود و سفر خوبی را در جریان این کنفرانس تجربه کردم.

۵ دی ۱۳۹۴ ۱۵:۴۰
تعداد بازدید : ۴۶۰