ظرف 15 سال دولت باید انجام دهد

ظرف 15 سال دولت باید انجام دهد
امروز نمایندگان مجلس دولت را مکلف کردند که نسبت به ارتقای تکنولوژی و تکمیل زنجیره پالایش نفت خام پالایشگاه‌ها به گونه‌ای اقدام کند که سالانه با کاهش تولید حداقل 2 درصد نفت کوره، ظرف 15 سال متوسط تولید نفت کوره پالایشگاه‌ها به حداکثر 10 درصد نفت خام تحویلی برساند.
نمایندگان ملت در جلسه علنی امروز موادی از طرح یک فوریتی اصلاح الگوی مصرف انرژی را که جهت بررسی مجدد به کمیسیون انرژی ارجاع شده بود، بررسی و تصویب نهایی کردند.
بر اساس مصوبه مجلسی‌ها، وزرای صنایع و معادن موظف شد برای صدور مجوز ایجاد واحدهای صنعتی، تائیدیه رعایت مصرف ویژه انرژی را از وزارتخانه‌های نیرو و نفت حسب مورد برداشت کنند.
مجلس همچنین دولت را مکلف کرد که با استفاده از منابع حاصل از صادرات نفت کوره مازاد بر مصرف داخلی، تامین مالی از طریق فاینانس، مشارکت بخش خصوصی یا از محل منابع عمومی در چارچوب بودجه‌های سنواتی نسبت به ارتقای تکنولوژی و تکمیل زنجیره پالایش نفت خام پالایشگاه‌ها به گونه‌ای اقدام کند که سالانه با کاهش تولید حداقل 2 درصد نفت کوره، ظرف 15 سال متوسط تولید نفت کوره پالایشگاه‌ها را به حداکثر 10 درصد نفت خام تحویلی برساند و بنزین، نفت گاز، نفت سفید، گاز مایع، نفت کوره و سایر فرآورده‌ها برابر استانداردهای جهانی تولید شود.
بر اساس مصوبه نمایندگان ملت، وزارت نفت مکلف شد برنامه اجرایی احکام فوق را حداکثر ظرف 3 ماه پس از تصویب این قانون تهیه و به اطلاع مجلس برساند.
۵ دی ۱۳۸۹ ۱۱:۴۷
خبرگزاری موج |
تعداد بازدید : ۱,۲۳۱