برگزاری نشست مشترک هیات رئیسه اتاق تهران و گروه خواستاران تحول

برگزاری نشست مشترک هیات رئیسه اتاق تهران و گروه خواستاران تحول
در تداوم حرکت ابتکاری هیات رئیسه اتاق تهران برای برگزاری نشست‌های مشترک با فعالان اقتصادی و نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی که در انتخابات گذشته هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور فعال بودند، نشست اخیر هیات رئیسه اتاق تهران با حضور تعدادی از عضای ارشد گروه خواستاران تحول برگزار شد.

در این نشست 12 نفر از اعضای گروه خواستاران تحول به دعوت هیات رئیسه اتاق تهران حضور پیدا کردند و به بیان مطالب و موارد موردنظر خود برای بهبود عملکرد بخش خصوصی و اقدامات لازم از طرف اتاق پرداختند.
 
در ابتدای این نشست دوستانه، مسعود خوانساری عنوان کرد که هدف از برگزاری این جلسات ادای شریفات و تعارفات مرسوم و معمول نیست بلکه آنچه مدنظر قرار دارد هم‌فکری و بهره‌مندی بیشتر از تمام نظرات و تفکرات طیف‌های مختلف فعالان بخش خصوصی است. رئیس اتاق تهران تاکید کرد که برای بررسی دقیق مشکلات بخش خصوصی و موانع موجود در فضای کسب‌وکار کشور و ارائه راهکارهای مناسب باید از تمام ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

همچنین سایر اعضای هیات رئیسه اتاق تهران  نیز طی سخنانی با استقبال از تشکیل این جلسه و ضمن تاکید بر ضرورت هم‌افزایی و همراهی با همه فعالان اقتصادی، اعلام کردند که تنها با پذیرش پیشنهادات و نقدهای سازنده است که می‌توان به بهبود وضعیت اقتصادی کشور امیدوار بود. اعضای هیات رئیسه اتاق تهران مطرح کردند که نقدهای دلسوزانه و سازنده فعالان اقتصادی را می‌شنوند، در پی برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت هستند و این سنت دیدار با فعالان بخش خصوصی را حفظ می‌کنند. اعضای هیات رئیسه اتاق تهران هم‌چنین بر نقد اقتصاد دولتی، تلاش برای رفع هر گونه انحصار در اقتصاد، مبارزه با فساد و پیگیری مطالبات و خواسته‌های بخش خصوصی از دولت تاکید کردند.

اعضای گروه خواستاران تحول نیز با تقدیر از اقدام اتاق تهران در راستای هم‌افزایی و همفکری با تمام گروه‌های بخش خصوصی، دیدگاه‌ها و نظرات خود را بیان کردند. گروه خواستاران تحول در این دیدار تاکید داشت که بخش خصوصی نباید ذخیره تجربیات خود را از دست بدهد و با برنامه‌ریزی درست از همه ظرفیت بالقوه و بالفعل بخش خصوصی استفاده کند. نمایندگان این گروه عنوان کردند که در شرایط رکود فعلی، اتاق باید با هماهنگی و یک‌صدایی به نقد وضع موجود و ارائه راهکار برای برون‌رفت بپردازد.


توسعه نگاه ملی در بخش خصوصی، تلاش برای پررنگ کردن مساله اشتغال برای ایجاد شغل برای جوانان، ارائه راهکار برای بهبود عملکرد سازمان‌هایی چون گمرک و توسعه تجارت، تلاش برای بهبود عملکرد نظام بانکی، ارائه پیشنهاد برای اصلاح ساختار دولت، توسعه روابط بین‌المللی برای توسعه تجارت خارجی، حمایت از استارت‌آپ‌ها، ضابطه‌مند کردن ایجاد و ثبت تشکل‌های بخش خصوصی و ... از دیگر موضوعاتی  بود که در نشست اعضای گروه خواستاران تحول با هیات رئیسه اتاق تهران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .


سیدحمید حسینی، مسعود حجاریان، احمد ترک‌نژاد، محسن چمن‌آرا، امین‌اله فرهادی، امیر محسنی، سیدمحمد جلالی پروین، توفیق مجدپور، فرید صفارزاده، سیدحسین معروف، محمدمهدی رئیس زاده و جمشید عدالتیان افرادی بودند که به نمایندگی از سایر اعضای گروه خواستاران تحول در نشست با اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی تهران حضور داشتند.

 

۵ دی ۱۳۹۴ ۱۵:۴۹
تعداد بازدید : ۵۵۷