می توان در دنیای امروز مشکلات را با مذاکره حل کرد

می توان در دنیای امروز مشکلات را با مذاکره حل کرد
رئیس جمهوری گفت: می توان با منطق و استدلال دنیای بزرگ امروز را به منطق، راه حق و مسیر درست کشاند، پس می توان در دنیای امروز مشکلات عظیم و پیچیده را با مذاکره حل و فصل کرد.

به گزارش شانا، دکترحسن روحانی،  امروز (یکشنبه ـ ششم آذرماه) در بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهارکرد: از روز نخست به دنیا گفته ایم راه ما جهان عاری از خشونت است و در این دولت گفته ایم که هر مشکلی در هر حدی باشد، پای میز مذاکره و گفتمان قابل حل است.

وی یادآور شد: ما توانستیم با مذاکره و منطق در برابر قدرتهای بزرگ جهانی اختلاف و معضلی را که سالها در میان ما و آنها در حال تشدید بود، مهار کنیم و پای میز مذاکره توانستیم پیچیده ترین مسئله سیاسی بین المللی را به راه حلی بکشانیم که به نفع همه طرفهای مذاکره کننده، منطقه و جهان باشد.

رئیس جمهوری ادامه داد: بعد از ١٢ سال آژانس اعلام کرد در ایران مرکز مخفی برای غنی سازی اورانیوم وجود ندارد و مواد هسته ای ایران در مسیر نظامی انحرافی پیدا نکرده است و به دنیا اعلام کردند پرونده گذشته ایران به طور کامل بسته است و از این پس به آینده می نگریم.

روحانی گفت: می توان با منطق و استدلال دنیای بزرگ امروز را به منطق، راه حق و مسیر درست کشاند، پس می توان در دنیای امروز مشکلات عظیم و پیچیده را با مذاکره حل و فصل کرد.

وی ادامه داد: اگر می توانیم با ٦ قدرت جهانی، برجام را خلق کنیم، چرا نتوانیم از این مدل برای حل معضلات خود استفاده کنیم؟ پای میز مذاکره باهم سخن گفتن و مذاکره کردن. فکر نکنیم گروهکهای تروریستی به نفع کسی یا کشوری خواهد بود.

پیامبر عظیم الشان(ص) هم مکلف به مشورت با مردم بود

رئیس جمهوری با اشاره به آیه 'ما ارسلناک الا رحمه للعالمین' افزود: این پیامبر، پیامبر عظیم الشان و دین، دین رحمت و دینی است که آغاز هر نماز و قرائتش با نام خدای رحمان و رحیم است و پایان این نماز با سلام، صلح و دوستی تمام می شود.

روحانی اضافه کرد: این دین، دین محبت و برادری است، دینی که پیامبرش نسبت به مردمش دستور می یابد، دینی که پیامبر عظیم الشان مکلف به عفو، بخشایش، طلب آمرزش و مشورت با مردم و سخن گفتن با مردم می شود، او که اشرف مخلوقات عالم و متصل به وحی بود و تمام زندگی اش حسن خلق بود.

۶ دی ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳
تعداد بازدید : ۵۱۲