صادرات 4.9 میلیون تن مشتقات نفتی در سال جاری / مکانیزه شدن فرآیند صادرات به صورت ثبت الکترونیکی

صادرات 4.9 میلیون تن مشتقات نفتی در سال جاری / مکانیزه شدن فرآیند صادرات به صورت ثبت الکترونیکی
معاون ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا مکانیزه شدن فرآیند صادرات مشتقات نفتی به صورت الکترونیکی ثبت خبر داد و گفت: این طرح به صورت عملیاتی در سال آینده اجرا خواهد شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گلستانی زاده معاون ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا در دهمین همایش سالانه اتحادیه صادر کنندگان نفت و گاز و پتروشیمی اظهار داشت: این ستاد آسیب شناسی بسیاری از بخش های مختلف را شناسایی کرده و در برنامه 5 به تصویب رسیده است به طورکه طبق برنامه ریزی صورت گرفته برای 5 آینده بیش از 70 درصد برنامه پیشگیرانه بوده که در این زمینه اصلاح قوانین و روشها در دستور کار بوده و تنها کمتر از 30 درصد به حوزه صلبی و برخوردی بر میگردد.

وی با اشاره به سه راه برای برون رفت از اقتصاد کشور گفت: تنها راه برون رفت اقتصاد کشور از مشکلات اجرای اقتصاد مقاومتی و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری است، همچنین فساد مخل اقتصاد مقاومتی بوده تازمانی که فعال باشد امکان موفقیت اقتصاد در کشور وجود نخواهد داشت. 

گلستانی زاده ادامه داد: موفقیت سیاست های اقتصاد مقاومتی بدون حضور بخش خصوصی امکان پذیر نیست بنابراین برای تسهیل در بخش تجارت ما برنامه هایی را در دستور کار خود قرار داده ایم تا علاوه بر اینکه از قاچاق در کشور جلوگیری و به رونق اقتصادی کمک کنیم.

معاون ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا افزود: در یک سال گذشته بیش از 116 تسهیلات صادرات خوشنامی به شرکت‌های تولید کننده و صادر کننده اعطا شده است.همچنین با سازمان گمرک علامت استاندارد را براساس بند 3 ماده 8 عملیاتی کرده ایم به طوری که انجام تشریفات گمرکی در همان مناطق صورت می‌گیرد.

گلستانی زاده با اشاره به این که با جذب نیروهای کارشناسی توانسته ایم زمان پاسخ گویی به مشکلات را کاهش دهیم گفت: سازمان ملی استاندارد جهت پاسخ گویی به مشکلات و همچنین ستاد مبارزه با قاچاق 10 روزه جوابگوی شکایت مردم است.

معاون ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای آینده گفت: مکانیزه شدن فرآیند صادرات مشتقات نفتی به صورت الکترونیکی ثبت خواهد شد که اجرای این طرح به صورت پایلوت شروع شده و به زودی در سال 95 عملیاتی میشود همچنین در خراسان رضوی و آذربایجان شرقی کارگروه تعیین ماهیت را فعال سازی کرده ایم.

وی ادامه داد: پیشنهاداتی نیز در حوزه صدور مجوز تسهیلات صادراتی در دستور کار قرار داده ایم تا از یک سال به دو سال دیگر تمدید شود.

وی خاطر نشان کرد: اقداماتی که در طول یک سال گذشته صورت گرفته میزان صادرات مشتقات نفتی در سال 92، 3.2 میلیون تن بوده که در سال 93 به 4 میلیون تن رسیده است همچنین میزان صادرات در سال جاری با رشد 23 درصدی بوده که به عدد 4.7 میلوین تن در نه ماهه سال جاری رسیده است.
۷ دی ۱۳۹۴ ۱۰:۴۰
تعداد بازدید : ۴۹۳