بازاریابی ضربتی از سوی بانک توسعه صادرات

بازاریابی ضربتی از سوی بانک توسعه صادرات
عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران از قرار گرفتن برنامه جدید بازاریابی ضربتی با هدف شناسایی فعالان اقتصادی و مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به صادرکنندگان بالفعل خبر داد.

تجارت پرس : عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران از قرار گرفتن برنامه جدید بازاریابی ضربتی با هدف شناسایی فعالان اقتصادی و مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به صادرکنندگان بالفعل خبر داد.
به گزارش تجارت پرس، دکتر حسین عیوضلو که به همراه جمعی از مدیران ارشد این بانک به استان همدان سفر کرده بود در جمع کارکنان شعبه بانک توسعه صادرات حضور یافت و به تشریح برنامه این بانک برای بازاریابی ضربتی پرداخت که در دستور کار کمیته توسعه بازار بانک توسعه صادرات است.
بنابر این گزارش، عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات با تاکید بر این نکته که برنامه بازاریابی و اعتباری شعبه همدان نباید فقط به شهر همدان محدود شود افزود: باید بر شناسایی پتانسیل های کل استان تمرکز کنیم. وی گفت: شعبه همدان بانک توسعه صادرات فقط شعبه این بانک در شهر همدان نیست و باید با صادرکنندگان و مشتریان بالقوه در هریک از شهرستان‌های استان، روابط دوستانه و مستمری برقرار شود.
دکتر عیوضلو ادامه داد: برای اجرایی کردن و عملیاتی کردن برنامه بازاریایی جدید باید با برنامه ای زمان‌بندی شده فهرست تمام مشتریانی که دارای پتانسیل صادراتی هستند تهیه شود و هر کدام از کارکنان شعبه در یکی از شهرستان‌های استان فعال شود و نباید توسعه فعالیت ها را منوط با احکام اداری موجود شود زیرا در بانک توسعه صادرات پتانسیل خوبی برای حمایت از توسعه فعالیت ها وجود دارد.
وی یادآور شد: در شرایط فعلی که امکان افزایش نیروی انسانی در شعبه همدان بانک توسعه صادرات وجود ندارد کمبود نیرو را با آموزش مداوم غیرحضوری و ارتقای توانایی کارکنان برای بازاریابی جبران خواهیم کرد و کارشناسان اعتباری هم بر حسب ضرورت به شعب اعزام خواهند شد.
عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: برای فعال شدن در بحث ارائه خدمات و تسهیلات باید راهکارهایی متناسب با شرایط و وضعیت هر یک از شعب در نظر بگیریم و متناسب با شرایط شعبه اتخاذ تصمیم کنیم.
باید فرهنگ سازی شود تا مشتریان مزایای ثبت شرکت حقوقی را بدانند
در ادامه رئیس شعبه همدان که میزبان عضو هیات مدیره و مدیران ارشد بانک توسعه صادرات بود در بخشی از این نشست با تشریح وضعیت صادرات استان گفت: تمرکز صادرات این استان در بخش کشاورزی است و محصول استراتژیک آن کشمش است. محصولات غذایی، سیب زمینی، فرش، صنایع سفالی هم از دیگر محصولات تولیدی و صادراتی استان است.
بنابر گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات، عبدالرضا نادری پور، با شمردن نقاط قوت و معضلات شعبه این بانک در استان همدان از جمله درجه این شعبه ادامه داد: در حال حاضر طبق دستورالعمل های موجود بیشتر تسهیلات بانک باید در اختیار مشتریان حقوقی قرار گیرد درصورتی که بخش عمده محصولات این استان در بخش کشاورزی است و 70 درصد مشتریان شعبه فعال حقیقی هستند و باید فرهنگ‌سازی این امر صورت گیرد.
بنابراین گزارش، هیات اعزامی با تشریح امتیازات سیاست اخیر بانک مبنی بر افزایش سقف اعتباری مشتریان حقوقی نسبت به مشتریان حقیقی بر لزوم فرهنگ سازی و آگاه کردن مشتریان حقیقی از آثار و تبعات مثبت فعالیت در قالب حقوقی تاکید کردند.
دکتر حسین عیوضلو و مدیران بانک توسعه صادرات در ادامه سفر خود به استان همدان از مجتمع های کشت و صنعت احیایی بازدید کردند. در این مجتمع فعالیت های متنوع کشاورزی و دامی نظیر تولید گل های طبیعی، توت فرنگی، پرورش گوسفند و گاو صورت می گیرد.
این مجتمع کشت و صنعت که توسط یکی از صادرکنندگان نمونه استان اداره می شود با عمران و آبادی مناطقی ایجاد شده است که در ابتدا زمینه مناسبی برای این فعالیت نداشته اند و در حال حاضر محصولات سیب زمینی آن به کشور عراق صادرمی شود.
در این سفر، مدیر امور بین الملل، مدیر امور پشتیبانی و منابع انسانی، مدیر امور حراست، رئیس اداره بازاریایی، رئیس اداره روابط عمومی و بین الملل و یکی از مدیران اعتباری بانک توسعه صادرات، آقای دکتر عیوضلو را همراهی می‌کردند.

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۰:۳۵
تعداد بازدید : ۸۹۸