کردستان میزبان صنایع پائین دستی پتروشیمی می شود

کردستان میزبان صنایع پائین دستی پتروشیمی می شود
شهرک تخصصی پتروشیمی کردستان، نخستین شهرک تخصصی کردستان بوده و در اراضی 130 هکتاری شرکت پتروشیمی کردستان ساخته می‌شود.

به گزارش نیپنا، همزمان با سفر یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان کردستان برای افتتاح و بهره برداری از واحدهای تولیدی و صنعتی،عملیات ساخت شهرک پتروشیمی در این استان نیز آغاز می شود.

این گزارش می افزاید: با توجه به اخذ مجوزهای مورد نیاز از سوی سازمان های مسئول و همزمان با سفر یک روزه  محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان کردستان، ساخت شهرک تخصصی پتروشیمی به عنوان یکی از اقدام های زیرساختی دولت در این استان آغاز می شود

بر اساس این گزارش به تازگی، مجوز احداث شهرک صنایع پایین دستی پتروشیمی کردستان صادر شد و آماده سازی و ساخت این شهرک در سفر سه شنبه وزیر صنعت، معدن و تجارت به سنندج آغاز می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان درباره این شهرک اظهار کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به توسعه صنعتی استان کردستان دارد و در همین راستا از تمامی امکانات موجود در این استان بهره برداری می شود.

محمد دره وزمی با اشاره به سفر یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان کردستان گفت: این شهرک نخستین شهرک تخصصی کردستان است و مجوز تاسیس آن توسط شرکت شهرک های صنعتی صادرشده است.

وی با اشاره به ویژگی این شهرک تخصصی پتروشیمی در شهر سنندج، بیان کرد: شهرک تخصصی پتروشیمی کردستان با هدف فراهم کردن زمینه ایجاد واحدهای پایین دستی  پتروشیمی در اراضی یکصد و سی هکتاری شرکت پتروشیمی کردستان احداث می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان یادآور شد: با احداث این شهرک امکان سرمایه گذاری و ساخت واحدهای پایین دست پتروشیمی برای بخش خصوصی در استان کردستان فراهم می شود.

وی گفت: پتروشیمی کردستان برای اخذ مجوز ساخت واحدهای تولید پالت پلاستیکی و کیسه های بسته بندی مواد پتروشیمی و کامپوننت های پلیمری دراین شهرک اقدام کرده است.

 دره وزمی ادامه داد: با احداث این شهرک زمینه ایجاد واحدهای پایین دست پتروشیمی کردستان و مصرف فرآوری مواد تولیدی این کارخانه فراهم می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با اشاره به دیگر برنامه های مهم سفر کاری وزیر به استان، اظهار داشت: کارخانه لاستیک سازی کردستان توسط  «ایدرو» با همکاری بخش خصوصی و با ۷۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری احداث می شود.

۷ دی ۱۳۹۴ ۱۴:۰۳
تعداد بازدید : ۴۲۴