نوامبر شیرین نفتی آسیا

واردات نفت خام مشتریان آسیایی نفت خام ایران در ماه نوامبر سال ٢٠١٥ میلادی بیش از ١١ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با نزدیک شدن به پایان تحریمهای غربی، واردات نفت مشتریان آسیایی از ایران در ماه نوامبر،  ١١,٣ درصد نسبت به ماه اکتبر این سال  بیشتر شد.

در ماه نوامبر، میانگین واردات روزانه نفت خام چهار مشتری بزرگ آسیایی نفت ایران، یعنی چین، ژاپن، کره جنوبی و هند، به ٨٩٤ هزار و ٦٨٥ بشکه رسید که ١١,٣ درصد نسبت به ماه اکتبر ٢٠١٥ کمتر بود. با این همه، رقم واردات یادشده نسبت به نوامبر سال ٢٠١٤ میلادی ١٦.٢ درصد کمتر بود.

افزون بر این، اطلاعات کشتیرانی و بارگیری محموله های نفتی در پایانه های ایران نشان می دهد که در ماه دسامبر، صادرات نفت ایران به آسیا به بیش از یک میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

اطلاعات وزارت بازرگانی ژاپن نشان می دهد که واردات نفت خام این کشور از ایران در نوامبر ٢٠١٥ با ٣,١ درصد افزایش، به ١٦٨ هزار و ٢٨٥ بشکه در روز رسید.

در دوره یادشده، واردات نفت خام هند از ایران به ١٣٨ هزار و ١٠٠ بشکه در روز و واردات نفت خام کره جنوبی از ایران به ٩٧ هزار و ٢٠٠ بشکه در روز رسید.

در مجموع در ١١ ماه نخست سال ٢٠١٥ میلادی، واردات نفت خام آسیا از ایران با ٧,١ درصد کاهش سالانه، به یک میلیون و ٣٠ هزار بشکه در روز رسید.

۹ دی ۱۳۹۴ ۱۰:۵۹
تعداد بازدید : ۵۲۴