بیش از ١٣هزار میلیارد ریال سهام دولتی در ٩ ماه واگذار شد

بیش از ١٣هزار میلیارد ریال سهام دولتی در ٩ ماه واگذار شد
سازمان خصوصی سازی از آغاز امسال تا پایان آذرماه، ١٣ هزار و ٢٠٦ میلیارد ریال سهام دولتی واگذار کرده است.

به گزارش شانا، امسال تا پایان آذرماه ١٣ هزار و ٢٠٦ میلیارد ریال سهام دولتی از سوی سازمان خصوصی سازی واگذار شده که از این میزان، ١١ هزار و ٦٨١ میلیارد ریال در بورس، ٣٦٨ میلیارد ریال در فرابورس و یکهزار و ١٥٧میلیارد ریال از طریق مزایده به فروش رسیده است.

همچنین از ١٣ هزار و ٢٠٦ میلیارد ریال سهام دولتی واگذار شده در این مدت،١١هزار و ٤٩٧ میلیارد ریال به صورت بلوکی، ١٦٩ میلیارد ریال به طور تدریجی و یکهزار و ٥٣٩ میلیارد ریال به شیوه ترجیحی واگذار شده است.

از این میزان واگذاری در ٩ ماه گذشته، یکهزار و ٥٠٨ میلیارد ریال مربوط به شرکتهای گروه یک ماده دو قانون اصل ٤٤ و ١١ هزار و ٦٩٨ میلیارد ریال مربوط به شرکتهای گروه دو ماده ٢ این قانون بوده است.

در نخستین نشست امسال هیئت واگذاری، نام ١١٩ شرکت دولتی برای واگذاری در سال ١٣٩٤ تصویب و قرار شد شرکتها در قالب گروه ١ و ٢ واگذار شوند.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی بیست و یکم مهرماه گفته بود: از سال ١٣٨٠ تاکنون نزدیک به ١١٠٠ شرکت در دستور کار خصوصی سازی برای واگذاری قرار گرفته اند که فقط نزدیک به ١٢٠ شرکت برای واگذاری در سال ٩٤ به عنوان سال پایانی اجرای خصوصی سازی باقی مانده اند.

میرعلی اشرف پوری حسینی افزود: ٣٢ درصد کل واگذاریهای انجام شده از آغاز راه اندازی سازمان خصوصی سازی در دو سال فعالیت دولت یازدهم صورت گرفته است و بنا داریم تا پایان امسال شرکتهای باقیمانده دولتی را نیز با اراده قوی به بخش خصوصی واگذار کنیم.

۹ دی ۱۳۹۴ ۱۱:۰۸
تعداد بازدید : ۴۳۲