کاهش ٦٥ درصدی قیمت نفت در دوره دو ساله

کاهش ٦٥ درصدی قیمت نفت در دوره دو ساله
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اعلام کرد: قیمت نفت خام در دوره دو سال گذشته، افت ٦٥ درصدی را تجربه کرد و از ١٠٦ دلار در ابتدای سال ٢٠١٤ به ٣٧ دلار در انتهای سال ٢٠١٥ رسید.

به گزارش شانا، به نقل از اتاق بازرگانی تهران، سال ٢٠١٤ قیمت نفت از ١٠٦ دلار به ٥٦ دلار رسید تا ٤٧ درصد از ارزش خود را از دست داده باشد، در حالی که تصور می‌شد، قیمت نفت در سال ٢٠١٥ کاهش بیشتری را تجربه نکند، اما در پایان این سال قیمت طلای سیاه به ٣٧ دلار به ازای هر بشکه رسید تا ٣٥ درصد، افت ارزش پیدا کرده باشد.

این بررسی نشان می‌دهد سال ٢٠١٥، قیمت نفت به پایین ترین سطح در ١١ سال گذشته رسید و در آخرین روزهای این سال، قیمت نفت ٣٦ دلار و ١١سنت به ازای هر بشکه بالغ شد و رکورد پایین ترین قیمت از سال ٢٠٠٤ تاکنون به ثبت رسید.

قیمت نفت برنت دریای شمال به عنوان شاخص اصلی بازار نفت در آخرین روز سال ٢٠١٥ در حالی به ٣٧ دلار و ٢٨ سنت رسید که سال را با قیمت ٥٦ دلار و ٤٢ سنت آغاز کرده بود.

قیمت نفت در ششم می (١٦ اردیبهشت ماه) ٢٠١٥ به ٦٧ دلار و ٧٧ سنت رسید که بالاترین سطح آن در سال ٢٠١٥ به حساب می‌آید.

شایان ذکر است که سقف تولید روزانه اوپک ٣٠ میلیون بشکه نفت است که این موضوع در پایان نشست ١٦٧ (١٣ آذرماه) وزیران نفت اوپک در وین تثبیت شد.

۱۳ دی ۱۳۹۴ ۱۰:۲۵
تعداد بازدید : ۴۹۸