تکمیل فاز دوم مجموعه پتروشیمی شرکت پترو رابغ 9 ماه به تعویق افتاد

تکمیل فاز دوم مجموعه پتروشیمی شرکت پترو رابغ 9 ماه به تعویق افتاد
این تصمیم در پی افزایش هزینه ها اتخاذ شد و این شرکت را بر آن داشت تا به دنبال تامین اعتبار پروژه از سوی سهامداران خود باشد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت پتروشیمی و پالایش پترو رابغ عربستان سعودی به تازگی اعلام کرد که تکمیل فاز دوم مجموعه پتروشیمی خود در شهر بندری رابغ در کنار دریای سرخ را 9 ماه به تعویق می اندازد.

به تعویق افتادن پروژه تا سپتامبر سال 2016 میلادی، آخرین مشکلی است که این پروژه با آن مواجه شد. چرا که از زمان پیشنهاد طرح در سال 2009 ، پروژه یادشده با چالش های متعددی همراه بوده است. بیشتر این مشکلات به هزینه های بالای این طرح توسعه ای بر می گردد.

هزینه مورد نیاز برای تکمیل فاز دوم مجموعه پتروشیمی پترو رابغ 31 میلیارد ریال سعودی (معادل هشت میلیارد و 300 میلیون دلار) برآورد می شود که یک میلیون ریال بیشتر از ارزیابی های قبلی است. بهره برداری از این طرح می تواند کمک شایانی به افزایش حاشیه سود این شرکت کند. شرکت پترو رابغ حاصل سرمایه گذاری مشترک آرامکو، شرکت ملی نفت عربستان سعودی و سومیتومو کمیکال ژاپن به شمار می رود.

مقامات این شرکت بدون اشاره به جزئیات، عدم توانایی پیمانکاران در اجرای به موقع تعهدات خود را عامل اصلی این موضوع می دانند.

پترو رابغ در حال حاضر قصد دارد تعدادی وام، در مجموع به ارزشی معادل 19 میلیارد و 400 میلیون دلار، برای تامین اعتبار این پروژه از بانک ژاپن برای همکاری های بین المللی ( JBIC ) و صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی دریافت کند.

در پروژه رابغ 2 قرار است ضمن توسعه واحد کراکر اتان موجود، یک مجموعه جدید تولید محصولات آروماتیکی با ظرفیت فرآوری 2 میلیون و 700 هزار تن نفتا در سال به بهره برداری برسد.

۱۴ دی ۱۳۹۴ ۱۵:۵۲
تعداد بازدید : ۴۶۴