مدل جدید قراردادهای نفتی ایران منافع ملی را تامین می کند

مدل جدید قراردادهای نفتی ایران منافع ملی را تامین می کند
سخنگوی دولت با اشاره به مطلوبیت مدل جدید قراردادهای نفتی ایران (IPC) گفت: این قراردادها منافع ملی کشور را تامین می کند.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت امروز (سه شنبه، ١٥ دیماه) در نشستی با خبرنگاران در پاسخ به پرسش شانا مبنی بر سهم نفت در بودجه کل کشور در سال ٩٥ گفت: میزان وابستگی بودجه به نفت، در سال ٩٥ کمتر از ٢٥ درصد است و سهم درآمدهای مالیاتی در این بودجه از نفت بیشتر است.

وی افزود: سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی در بودجه سال ٩٥ نیز ممکن است همان ٢٠ درصد سال ٩٤ باشد اما رقم قطعی آن بزودی اعلام خواهد شد.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسش دیگری در این باره که چرا متن انگلیسی مدل جدید قراردادهای نفتی ایران (IPC) در اختیار مجلس قرار نمی گیرد، گفت: وزارت نفت برای مورد به مورد قراردادهای نفتی پاسخ دارد و من فکر می کنم این قراردادها مدل خوبی بوده است و منافع ملی کشور را تأمین خواهد کرد.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی به قیمت نفت در بودجه سال ٩٥ اشاره کرد و گفت: ما دو رقم ٣٥ و ٤٠ دلار برای هر بشکه را برای قیمت نفت در بودجه سال آینده در نظر گرفته ایم، اما در شرائط کنونی که در تحریم قرار داریم، مقدار صادرات نفت ما تنها یک میلیون بشکه در روز است که در پساتحریم می توانیم این رقم را به بیش از دو میلیون بشکه در روز برسانیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: ایران با قدرت هرچه تمام تر، سهم خود را از بازار نفت پس خواهد گرفت.

نوبخت به موضوع خروج محصولات پتروشیمی از بازار بورس کالا اشاره کرد و افزود: سازمان مدیریت و دولت با خروج پتروشیمی از بازار بورس کالا موافق نیستند.

این خبر در حال تکمیل است..

۱۵ دی ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰
تعداد بازدید : ۴۶۲