قیمت نفت اوپک 1.7 درصد بالا رفت

قیمت نفت اوپک 1.7 درصد بالا رفت
بر اساس محاسبات دبیرخانه اوپک، آخرین نرخ مورد معامله برای هر بشکه نفت این سازمان 31 دلار و 79 سنت بود که نسبت به پنجشنبه گذشته ( دهم دیماه ) 1.7 درصد افزایش نشان می دهد.
به گزارش گروه اقتصادی ایرنا، بنابر اعلام اوپک، قیمت نفت این سازمان پنجشنبه گذشته 31دلار و 27 سنت بود. جمعه گذشته (11 دی)، مصادف با اول ژانویه، بازارهای جهانی تعطیل بود.
قیمت نفت برنت دریای شمال پنجشنبه گذشته با یک دلار و 55 سنت افزایش نسبت به روز پیش از آن به 38 دلار و 83 سنت رسید و هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و 18 سنت افزایش نسبت به روز پیش از آن، به قیمت 38 دلار و 22 سنت معامله شد. 
امروز (چهارشنبه) هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ساعت 04:19 بامداد به وقت گرینویچ، در بازار نایمکس این کشور با 13 سنت افزایش نسبت به روز قبل به قیمت 36 دلار و 10 سنت به فروش رسید و هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با 12 سنت افزایش نسبت به دیروز به بهای 36 دلار و 54 سنت فروخته شد. 
قیمت نفت برنت دریای شمال روز دوشنبه (چهاردهم دیماه )، تا حدودی در واکنش به افزایش تنش ها در خاورمیانه، بیش از چهار درصد رشد داشت ، اما بسیاری از ناظران بازار پیش بینی می کنند که 2016 سالی است که در آن عرضه جهانی نفت به طور چشمگیری افزایش خواهد داشت ، بنابراین قیمت ها به شدت کاهش پیدا می کند، زیرا تحریم های بین المللی علیه تهران لغو می شوند و ایران نفت بیشتری به بازار عرضه می کند.
جمهوری اسلامی پیش از این گفته است که قصد دارد تولید نفت خود را افزایش دهد و هدفش این است که در مدت 6 ماه پس از لغو تحریم ها، روزانه یک میلیون بشکه نفت به صادرات خود به بازارهای جهانی بیافزاید.
بیژن زنگنه وزیر نفت ایران معتقد است : اقدام یاد شده بازار نفت را دچار اختلال نخواهد کرد ،بلکه چنانچه اوپک برای نفت ایران فضا را باز کند ، تهران فقط سهم بازار از دست رفته خود را دوباره باز خواهد یافت. 
۱۶ دی ۱۳۹۴ ۱۰:۲۸
تعداد بازدید : ۵۵۶