نخستین قرارداد پتروشیمی با شرکت‌های بین‌المللی فروردین 95 امضا می‌شود

نخستین قرارداد پتروشیمی با شرکت‌های بین‌المللی فروردین 95 امضا می‌شود
پیشتازی آلمانی‌ها

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: تصور می‌کنم، فروردین سال آینده نخستین قراردادهای صنعت پتروشیمی با شرکت‌های بین‌المللی به امضا برسد؛ پیش‌بینی می‌شود آلمانی‌ها زودتر از سایر شرکت‌ها اقدام به امضای قرارداد کنند. عباس شعری مقدم در گفت وگو با ایرنا درباره زمان امضای قرارداد با سرمایه‌گذاران خارجی صنعت پتروشیمی ایران، افزود: به جز بحث سیاسی برجام، این شرکت‌ها می‌خواهند از بازنگشتن تحریم‌ها مطمئن شوند. شعری مقدم خاطرنشان کرد: شرکت‌های سرمایه‌گذار نگرانی دارند و می‌خواهند مطمئن شوند که تحریم‌ها دوباره بازنمی‌گردد.

6979465373573578469469469464646

وی با بیان اینکه بانک‌ها نیز قصد دارند اطمینان یابند تحریم‌ها به راحتی اعمال نمی‌شود، اظهار داشت: شرکت‌های خارجی از تحریم‌ها ضرر زیادی کرده‌اند و می‌خواهند تضمینی بگیرند که تحریم‌ها دوباره بازنگردد. به گزارش ایرنا، شعری مقدم پیش از این نیز گفته بود: شرکت‌های آلمانی در مجموع 12 میلیارد یورو برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران پیشنهاد کرده‌اند که پس از لغو تحریم‌ها اجرایی می‌شود. 

وی افزوده بود: پیش از این شرکت‌های خارجی از حضور در ایران هراس داشتند اما در ماه‌های گذشته مذاکراتی را با ایران آغاز و چند پیشنهاد برای مشارکت در طرح‌های صنعت پتروشیمی ارائه کردند. وی با بیان اینکه آلمانی‌ها دو پیشنهاد بزرگ به ایران ارائه کرده‌اند، اضافه کرد: یک شرکت بزرگ آلمانی برای سرمایه‌گذاری به میزان 8میلیارد یورو و شرکتی دیگر برای یک پروژه 4میلیارد یورویی اعلام آمادگی کرده است.

ظرفیت کنونی تولید سالانه محصولات پتروشیمی ایران 60 میلیون تن است و کشورمان می‌خواهد با جذب منابع جدید مالی توسط شرکت‌های بین‌المللی و تکمیل واحدهای نیمه کاره، ظرفیت تولید را به 180 میلیون تن در سال افزایش دهد.

۱۶ دی ۱۳۹۴ ۱۰:۳۸
تعداد بازدید : ۵۳۰