صادرات بیش از ۹ میلیون تن میعانات گازی از مجتمع بندری پارس

صادرات بیش از ۹ میلیون تن میعانات گازی از مجتمع بندری پارس
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از بارگیری بیش از ۹.۴ میلیون تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی در ٩ ماه امسال از مجتمع بندری پارس به منظور صادرات به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش شانا، مهدی یوسفی با بیان این‌که در ٩ ماه امسال ۹ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۹۲۶ تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی در مجتمع بندری پارس بارگیری و صادر شده است، گفت: این میزان شامل ۹ میلیون و ۳۸ هزار و ۳۱۰ تن میعانات گازی، ۲۱۳ هزار و ۳۳۳ تن گوگرد و ۲۰۷ هزار و ۲۸۳ تن دیگر محصولات تولیدی منطقه بوده که به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به عملیات پهلودهی ۳۴۶ فروند شناور شامل کشتی‌های تانکر (SPM) و تجاری در ٩ ماهه امسال، افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۲۳۷ مورد پهلودهی کشتی‌های تجاری و تانکر در این بندر انجام شده که بر این اساس پهلوگیری کشتی‌ها در این بندر ۴۵ درصد افزایش یافته است.

یوسفی میزان بارگیری کانتینر در مدت پیش گفته را ۴ هزار و ۸۰۵ TEU عنوان کرد و گفت: طی همین مدت عملیات تخلیه یک هزار و ۴۶۰ TEU کانتینر در این بندر انجام شده که این کانتینرها شامل کالاها و تجهیزات مورد نیاز صنایع برای استفاده در پروژه‌های منطقه بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران مجتمع بندری پارس با دارا بودن ظرفیت اسمی یک میلیون تن گوگرد به صورت گرانول، ۳ میلیون TEU کانتینر، ٦ میلیون تن تجهیزات آزمایشگاهی و ۳۰ میلیون میعانات گازی و دیگر مواد پتروشیمی در سال از مهمترین ظرفیتهای این مجتمع بندری بوده که توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی را به خود جذب کرده است. 

۱۶ دی ۱۳۹۴ ۱۵:۲۹
تعداد بازدید : ۵۷۰