کیفیت بنزین وارداتی بهتر از بنزین عرضه شده در اروپاست

کیفیت بنزین وارداتی بهتر از بنزین عرضه شده در اروپاست
رئیس مهندسی فرآورده های نفتی شرکت ملی پالایش و پخش با تاکید بر رعایت استانداردهای بین المللی در واردات بنزین به کشور گفت: شاید بتوان گفت این بنزین به لحاظ کیفیت بسیار بهتر از بنزین عرضه شده در کشورهای اروپایی است.

سید علی مومنی، در گفتگو با خبرنگار شانا ابزار عقیده کرد: یکی از دلایلی که هم اکنون در اذهان عمومی جامعه متهم شماره نخست در زمینه آلودگی هوا بنزین و سوختهای دیگر است، آن است که ما از عملکرد همکارانمان در طول سالهای گذشته در زمینه ساخت واحدهای بهبود کیفیت سوخت در پالایشگاهها به خوبی در رسانه ها دفاع نکرده ایم.

وی با بیان این که امروزه در کشورهای صنعتی دنیا برای اجرای یک پروژه ارتقای استاندارد به حداقل چهار سال زمان نیاز است، گفت: همکاران ما در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با وجود تحریمها و نبود منابع مالی کافی توانسته اند چندین پروژه را به صورت همزمان در کمتر از دو سال اجرا کنند.

مومنی گفت: هم اکنون روزانه در کلانشهرهای کشور بیش از ١٩ میلیون لیتر بنزین یورو چهار توزیع می شود و آمادگی داریم هر زمانی که سازمان استاندارد و محیط زیست اعلام کنند از هر جایگاهی در سطح شهر تهران نمونه برداری شود.

رئیس مهندسی فرآورده های نفتی شرکت ملی پالایش و پخش با تاکید بر رعایت استانداردهای بین المللی در واردات بنزین به کشور گفت: شاید بتوان گفت این بنزین به لحاظ کیفیت بسیار بهتر از بنزین عرضه شده در کشورهای اروپایی است، کل بنزین وارداتی براساس مشخصات یورو و با هماهنگی امور بین  الملل شرکت ملی نفت ایران وارد می شود.

۱۹ دی ۱۳۹۴ ۰۹:۴۵
تعداد بازدید : ۵۱۶