جنبه های اقتصادی و اجرایی قراردادهای IPC بررسی شد

جنبه های اقتصادی و اجرایی قراردادهای IPC بررسی شد
جنبه های مالی و اقتصادی مدل قراردادهای IPC و مباحث اجرایی انجام طرحها و پروژه ها در چارچوب این مدل قراردادی، با شبیه سازی ٢ میدان نفتی و گازی نمونه در مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران ارزیابی شد.

به گزارش شانا، معاونت بررسی، امکانسنجی اقتصادی و مالی طرحهای مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: با توجه به ضرورت ایجاد بسترهای ارزیابی مالی و اقتصادی و نحوه ایجاد و انجام طرحها و پروژه ها در چارچوب ساختار مدل IPC به منظور اجرایی کردن آن، شبیه سازی مدل ارزیابی مالی و اقتصادی انجام و نتایج طی ٢ جلسه در مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران با حضور مشاور کمیته بازنگری قراردادهای نفتی بررسی شد.

به گزارش این معاونت، در مدل ارزیابی مالی و اقتصادی اشاره شده، مجموع هزینه های سرمایه ای و غیر سرمایه ای، بهره برداری، مالیات و پاداش (دلار بر بشکه) در سقف ۵٠ درصد تولید میدان و با رعایت شاخص بازگشت سرمایه(ROR)  به پیمانکار بازپرداخت می شود.

همچنین در بخش اجرا، گزارش ارجاع شده توسط مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در خصوص مراحل ایجاد، اجرا و بهره برداری از طرحها و پروژه ها، ساختار سازمانی مورد نیاز، کمیته های اجرایی، فرآیندهای تصویب و اخذ مجوزهای قانونی مربوطه در چارچوب ساختار مدل IPC ارزیابی و نظریات اصلاحی ارائه شد.

قابل ذکر است که در مدل جدید قراردادهای نفتی به مواردی مانند تامین مالی طرحها و پروژه ها از دیگر منابع، حداکثر استفاده از توان داخل در مراحل اکتشاف، توسعه و بهره برداری از میدانهای نفت و گاز و انتقال دانش، تجربه و فنآوری به شرکتهای خصوصی ایرانی توجه شده است.

۱۹ دی ۱۳۹۴ ۰۹:۴۵
تعداد بازدید : ۴۷۷