استفاده از تمام توان سازندگان داخلی در اجرای طرح های پتروشیمی

استفاده از تمام توان سازندگان داخلی در اجرای طرح های پتروشیمی
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: امیدواریم افزون بر تامین نیازهای صنعت پتروشیمی از سوی سازندگان داخلی به زودی شاهد حضور شرکت های ایرانی در بازارهای جهانی باشیم.

مهندس عباس شعری مقدم در حاشیه بازدید از گروه صنعتی  هوایار و شرکت گسترش فناوری خوارزمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: سازندگان ایرانی می توانند سهم خود را در تامین نیاز داخل به ویژه طرح های توسعه ای پتروشیمی افزایش دهند و زمینه برای حضور بسیاری از شرکتها در بازارهای بین المللی فراهم شده است.

وی تصریح کرد: همزمان با تامین نیازهای داخلی، زمینه تولید تجهیزات و محصولات با کیفیت به منظور حضور در بازارهای منطقه ای و جهانی نیز فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: دانش و توانایی فنی مورد نیاز در میان سازندگان ایرانی وجود دارد و حمایت از سازندگان داخلی سبب استفاده حداکثری از توان ساخت داخل می شود.

شعری مقدم ادامه داد: روند تولید تجهیزات و قطعه های مورد نیاز در صنعت پتروشیمی از سوی سازندگان ایرانی رو به رشد است و امروز حدود ٧٠ در صد از نیاز های صنعت در داخل کشور تولید می شود.

وی با بیان این که مجموعه شرکت اسپک به خوبی توانسته است در زمینه ساماندهی تولیدکنندگان داخلی برای توسعه ساخت داخل عمل کند، گفت: برای افزایش حضور سازندگان داخلی در اجرای طرح های پتروشیمی، برنامه ریزی های مطلوبی انجام شده است.

به گزارش نیپنا، گروه صنعتی هوایار / اطلس کوپکو سازنده انواع کمپسورها، توربو اکسپندر، و واحد های ASU مورد نیاز صنایع نفت،گاز، پالایش و پتروشیمی کشور است و شرکت گسترش فناوری خوارزمی نیز تولیدکننده انواع کاتالیست های ریفرمینگ است.

۱۹ دی ۱۳۹۴ ۰۹:۵۷
تعداد بازدید : ۴۶۲