پتروشیمی سال 2015 ر ا با نوسان پایان داد

پتروشیمی سال 2015 ر ا با نوسان پایان داد
بازارهای جهانی پتروشیمی در سال 2015 با نوسان قیمت مواجه بودند.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاست مارت، بازار محصولات پتروشیمی نسبت به نوسان های قیمت انرژی از ثبات خوبی برخوردار نبود و سال 2015 سال پر فراز و نشیبی برای محصولات پتروشیمی بوده است.

بر خلاف نوسانات قیمت اتیلن در آسیا و اروپا، بازار اتیلن در آمریکا در بیشتر قسمت ها نزول کرد و در پایان سال سقوط قیمت اتیلن به پایین ترین سطح خود از اوایل سال 2009 رسیده بود. بیشترین زمان رکود برای اتیلن آسیا از آوریل تا جولای 2015 بوده است.

البته در جنوب شرق آسیا به دلیل جدایی ماژور از شل در کراکر سنگاپور انتظار می رود که تا 6 ماه آینده آسیا با کمبود اتیلن مواجه باشد.

چین فعالیت خود را در زمینه تولید محصولات پتروشیمی از خوراک زغال سنگ همچنان ادامه خواهد داد . این امر به ویژه در بازار PP، باعث افزایش واردات خوراک های دیگر واحدهای پتروشیمی خواهد بود واردات PP در چین نسبت به اوایل سال درصد کاهش داشته است.

بازارهای پلی الفین اروپا توسط تعداد قابل توجهی توقف تولیدات ضربه خورداین توقف واحد تولیدی برای هر دو محصول اولفین ها و پلی الفین های بسیاری از تولیدکنندگان عمده از جمله INEOS، بوریلیس، سابیک، لیندول باسل، توتال و ورسالیس بود . 

بسیاری از این توقف ها به دلیل تامین نبود خوراک بودکه در نهایت منجر به افزایش قیمت این محصولات در بازار اروپا بود.  واردات پلیمر ایتالیا درصد در سه ماهه اول سال 2015  در مقابل سال 2014 افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش خریداران اروپایی پلی اتیلن (PE) و پلی پروپیلن(PP) برای قبول شرایط جدید فروشندگان در مورد قیمت و حجم مورد نیاز خود تحت فشار بودند اما انتظار می رود که این شرایط در سال 2016 بهتر شده و قیمت ها از ثبات برخوردار باشند.

ظرفیت های پلیمری اضافه شده به این صنعت در سال 2015 به شرح زیر بوده است.

۱۹ دی ۱۳۹۴ ۱۳:۳۴
تعداد بازدید : ۵۰۶